Artikkelit
- Adoben ohjelmien asennusohje
- Alityötila ja metalinkki (Yhteydet kahden Moodle-työtilan välillä)
- Audio and video settings in Zoom
- Avoimuuden työkalut
- Avoin oppimateriaali
- Avustava teknologia – saavutettavuus
- Blogipostauksen hakukoneoptimointi (SEO)
- Closed Captions -toiminto Zoomissa
- DigiCampus ESA-osahankkeen tuotokset
- Digipedavinkkejä verkko-opetuksen arkeen
- Edistymisen seuranta Moodlessa (Completion Progress -lohko)
- eDuuni
- eMateriaalien saavutettavuus -webinaari
- Etäsession tallennus Teamsissa ja videon jakaminen Streamin kautta
- Etätentti, etävalvottu tentti
- Exam-tentti
- EXAM-tenttiakvaarion tilaohje
- EXAMin opettajan ohjeet
- EXAMin opiskelijan ohjeet
- EXAMin usein kysytyt kysymykset
- Forms – työkalu lomakkeiden luontiin -valmennus
- HAMKin tenttiakvaariot
- HAMKin tietokoneiden ääniasetukset
- HAMKissa opetuksessa käytetyt palvelut ja työkalut
- Henkilötietoja sisältävän paperiaineiston tuhoaminen
- Henkilötietojen käsittely toiminnan kehittämisessä
- Henkilötietojen käsittelyn lyhyt muistilista
- Henkilötietojen käsittelyn sopimukset (DPA)
- Hybridiopetus – samanaikaisesti etänä ja läsnä
- Hybridisalkun (sis. ”salkkumikin”) käyttöohje
- Ilmoittautumisohje
- Kaikki, mitä tarvitsee tietää hyvästä kokouksesta
- Kaltura
- Kaltura Captionsin tekstitysten lisääminen ja muokkaus
- Kaltura Express Capture
- Kaltura Hotspots
- Kaltura Personal Capturen asennus
- Kaltura Timeline
- Kaltura Video Editor
- Kaltura videon jakaminen
- Kaltura videon lisääminen kanavalle
- Kaltura videon nosto Moodleen Kaltura Video Resource -aineistona
- Kaltura-video osana Moodle-keskustelualueen viestiä tai video tehtävänpalautuksena
- Kaltura-videon lataus palveluun
- Kaltura-videon linkittäminen tai upottaminen muuhun materiaaliin
- Kaltura-videopalvelu videoiden jakamiseen -valmennus
- Kalturan analytiikkatyökalut auttavat opiskelijan ohjauksessa
- Kalturan evästeet / 3rd party cookies
- Kalturan kanavasoittolistat
- Kalturan kanavat
- Kalturan kontrastien parantaminen
- Kalturan omien videoiden lajittelu ja hakeminen My Media -listauksesta
- Kalturan Quiz-videot
- Kalturan soittolistat
- Kalturan videoiden muokkausoikeuden lisääminen toiselle käyttäjälle ja videon omistajan vaihtaminen
- Kalturan videoiden ryhmittely
- Kalturassa aiemmin julkaistun videon kategorian vaihtaminen
- Käsikirjoitus – Storyboard
- Käyttäjien lisääminen Moodle-työtiloihin
- Kirjautuminen HAMKin palveluihin
- Kirjautuminen Zoom-palveluun
- Kuvaruutukaappaus Kaltura Personal Capture -sovelluksella
- Kuvausluvat opetuksessa
- Kypsyysnäyte Moodlessa
- Laadukas moduulitoteutus
- Laadukas moduulitoteutus -valmennus
- Laadukkaan materiaalin teknisiä määritteitä
- Laatukriteeristö
- Laki digitaalisten palveluiden tarjoamisesta edistää saavutettavuutta
- Laskenta Moodlen arviointikirjassa
- Lightboard – ohjeet
- Liittyminen Zoom-istuntoon
- Luonnos- Blueprint
- Microsoft Forms kyselyiden luomiseen
- Microsoft Office 365
- Microsoft Teams avuksi moduulitiimin työskentelyyn -valmennus
- Microsoft Whiteboard – Digitaalinen valkotaulu
- Microsoftin analytiikkatyökalut auttavat opiskelijan ohjauksessa
- Mitä ovat henkilötiedot ja erityiset (arkaluonteiset) henkilötiedot?
- Mitä tietoja osallistujat näkevät Zoom-istunnon aikana tai tallenteella
- Miten ja missä hallitsen tiedostoja ja kansioita – File Explorer
- Miten korvaat Skype for Businessin Teamsilla?
- Miten toimia videota kuvatessa?
- Moduulin esittelyvideoprojektin vaiheet
- Moduulitoteutuksen suunnittelun vaiheet
- Moodle on HAMKin ja HAMIn virallinen oppimisalusta
- Moodle työtilaan liittyminen
- Moodle työtilan osioiden korostaminen
- Moodle työtilojen metalinkitys
- Moodle-työpöytä
- Moodle-työtilan perusasetukset
- Moodle-työtilan perustaminen
- Moodle-valmennukset
- Moodlen analytiikkatyökalut auttavat opiskelijan ohjauksessa
- Moodlen arviointi ja arviointikirja
- Moodlen arviointimatriisi
- Moodlen automaattiset muistutusviestit
- Moodlen H5P-sisällöt
- Moodlen Kaltura Media Gallery
- Moodlen keskustelualue
- Moodlen kielen vaihtaminen
- Moodlen kuvagallerian käyttö
- Moodlen läsnäolo
- Moodlen opiskelija palauttaa tehtävään videon
- Moodlen opiskelijan ohjeet
- Moodlen oppimisanalytiikkatyökalut opiskelijalle
- Moodlen oppimispäiväkirja
- Moodlen profiilitiedot ja kielen vaihtaminen
- Moodlen roskakori
- Moodlen ryhmät ja ryhmittelyt
- Moodlen ryhmätyöt
- Moodlen suoritusten seurannan merkintä käsin
- Moodlen tehtävä
- Moodlen tehtävän palautus
- Moodlen tehtävien ja sisällön lisääminen
- Moodlen tekstieditorin painikkeet
- Moodlen tekstiviesti-ilmoitukset
- Moodlen tentti
- Moodlen toiminta keskustelualueilla
- Moodlen videotehtävän arviointi
- Muistilista omaa näyttöä jakavalle tai tallentavalle
- Näin luot Teams-verkkotapaamiselle pitkäkestoisen linkin
- Näin teet dokumentistasi saavutettavan
- Näin teet ruutukaappausvideon
- Näin tuotat Swayllä saavutettavaa opetusmateriaalia
- Navigointi Teamsissa ja asetukset
- Nonstop-toteutus – rajoittamatonta opiskelua ja opetusta?
- O365n Kielen vaihtaminen Office 365n työpöytäsovelluksessa
- ohjaa opiskelijan toimintaa ehdoilla ja rajoituksilla Moodlessa
- Ohjeita HAMKin opinnäytetyön asiakirjamallin käyttöön
- OneDrive for Businessin tiedostojen hallinnointi
- OneNote -työpaja
- Open Broadcaster Software / OBS
- Opettajan Moodle-ohjeita
- Opetuksen suunnittelu ja valmistelu Pepissä ja Moodlessa
- Opetus ja opiskelu verkossa
- Opinnoille ilmoittautuminen (Opiskelijan Pakki-ohjeet)
- Oppimisanalytiikka auttaa opiskelijan ohjauksessa
- Osaamismerkit HAMKissa
- Palaute ja kehittäminen
- Peppi ja Pakki opintojen ohjaukseen
- Piirtopöydän tai kosketusnäytön hyödyntäminen opetuksessa
- Pikanäppäinten hyödyntäminen
- Planner tehtävien hallinnointiin
- Planner tehtävien hallinnointiin -valmennus
- Polls-kyselyt
- PowerPoint näytön ja diojen tallentaminen
- Reaaliaikainen tekstitys ja käännös PowerPointissa
- Saavutettava OneNote -muistikirja
- Saavutettava PowerPoint -työpaja
- Saavutettava Word-työpaja
- Saavutettavat PDF- ja EPUB -tiedostot -valmennus
- Screencast-O-Matic ruutukaappausvideoiden tekemiseen
- Screencast-O-Matic saavutettavien ruutukaappausvideoiden ja tekstitysten tekemiseen -valmennus
- Sisällöt vanhasta Moodlesta uuteen
- Sisältöjen kopiointi Moodle-työtilasta toiseen
- Siteimprove-laajennuksen käyttö Moodle-työtilan saavutettavuuden arvioinnissa
- Skype to Teams – näin edetään
- Stream Teams-istunnon tallentamiseen
- Sujuvasti saavutettavaksi -viikkovinkit
- Suoritusten seuranta Moodlessa
- Sway interaktiivisten materiaalien luomiseen
- Teams on palvelu tiimityöskentelyyn
- Teams uutuudet -työpaja
- Teams-ohjeet
- Teams-verkkoistunnon tallennus ja tallenteen jakaminen
- Teamsin hakutoiminto
- Teamsin jäsenet tiimiin
- Teamsin jäsenten oikeudet tiimissä
- Teamsin kanavat ja työskentely niissä
- Teamsin keskustelut, puhelut ja kokoukset
- Teamsin kyselyt Forms-sovelluksella
- Teamsin pienryhmätilat eli ”Breakout Roomit”
- Teamsin tehtävien hallinta Plannerissa
- Teamsin tiedostot
- Teamsin verkkotapaamiset
- Tehtävän arviointi Moodlessa
- Tehtävän Urkund-plagioinnin tarkastuksen asetukset Moodlessa
- Tekstittäjän tarkistuslista
- Tekstitystiedoston tuottaminen Screencast-O-Maticilla
- Tenttiakvaarion ja EXAMin käyttöehdot
- Tenttien tuominen vanhasta Moodlesta uuteen (kysymyskategoriat)
- ThingLink – visuaalinen oppimiskokemus
- Tiedon luokittelu
- Tiedostojen ja ohjelmien haku
- Tiedoston lisääminen videosivulle Kalturaan
- Tietosuoja – Rekisteröidyn informointi
- Tietosuoja – vaikutustenarviointi
- Tietosuoja opinnäytetöissä
- Tietosuoja tutkimuksessa
- Tietosuojan käsitteet
- Toimintojen automatisointi Moodlessa
- Toteutuksen rakentaminen työtilaan
- Tulostimen asentamien
- Työyhteisöviestintä
- Tyyleillä saavutettavampaa Moodle-sisältöä
- UDL-periaatteita erilaisten opiskelijoiden huomioimiseksi HAMKin toimintaohjeiston sisällä
- unlimited.hamk.fi
- Urkund-ohje
- Uuden tiimin luominen Teams-palveluun
- Uudet työtilat toteutuksille (Peppi-Moodle ja muut osallistujien hallintatavat)
- VDI – virtuaalinen työasema
- Venngage-palvelu infograafien luomiseen
- Verkossa järjestettävien seminaarien ja webinaarien tekninen tuki
- Videohub oppimateriaalin tuotannossa
- Videoiden tekstittäminen edistää saavutettavuutta
- Videoiden tekstitys saavutettavasti -valmennus
- Videointiohjeita
- Videointitilat Forssassa
- Videointitilat Hämeenlinnan korkeakoulukeskuksessa
- Videomateriaalin tuottaminen
- Videon editointi
- Videon käsikirjoittaminen
- Videon lataaminen Kalturaan Moodlen kautta
- Videon tekstitys Screencast-O-Maticilla
- Videostreamaus (Video live streaming)
- Videotuotanto
- Vinkit laadukkaan tekstityksen tuottamiseen
- Vinkkejä Zoom-istuntoon osallistuville
- Vuorovaikutteisuus verkko-opetuksessa -valmennus
- Wave-laajennuksen käyttö
- Webropol -palvelut
- Webropol kyselyt ja tietosuoja
- Yammer HAMKin sisäisen viestinnän välineenä
- Yoast SEO -työkalu auttaa hakukoneoptimoinnissa
- YouTube-videon lisäys Kalturaan
- Zoom istunnon käynnistäminen ja toiminta istunnon hostina
- Zoom istunnon perustaminen ja jakaminen
- Zoom istunnon tallentaminen ja jakaminen
- Zoom istuntoon osallistuvien gallerianäkymä
- Zoom LTI Pro -aktiviteetti Moodlessa
- Zoom verkkoistunnon osallistujien roolit
- Zoom verkkoistunto -valmennus
- Zoom-aktiviteetin lisääminen työtilaan ja istuntojen perustaminen (syksy 2020>)
- Zoom-istunnon luominen Moodle-työtilassa – Zoom-meeting
- Zoom-istunnon odotushuone, Waiting Room
- Zoom-istuntojen tyypit
- ZOOM-palvelu
- Zoom-sovelluksen päivittäminen
- Zoom-webinaarit
- Zoomin ääni- ja videoasetukset
- Zoomin henkilökohtainen istuntotila
- Zoomin pienryhmätyöskentely
- Zoomin tietosuoja
- Zoomin toiminta istunnossa osallistujana
- Zoomin usein kysytyt kysymykset
- Zoomin yleiset käyttöön liittyvät asetukset