• Hyppää ensisijaiseen valikkoon
  • Hyppää pääsisältöön
  • Hyppää alatunnisteeseen
Digipedaohjeet

Digipedaohjeet

  • English
MENUMENU
  • Etusivu
  • Suunnittelu
        • Opetuksen suunnittelu
          • Laadukas moduulitoteutus
          • Opiskelijoiden moninaisuus ja UDHL pedagogisen kehittämisen lähteenä
          • Digipedavinkkejä verkko-opetuksen arkeen
          • Avoin oppimateriaali
          • Nonstop-toteutus – rajoittamatonta opiskelua ja opetusta?
          • Näytä kaikki
        • Moodle-työtilan suunnittelu ja rakentaminen
          • Moodle-työtilan perustaminen
          • Moodle-työtilan perusasetukset
          • Moodle-työtilan rakentaminen: tehtävien ja sisällön lisääminen
          • Sisältöjen kopiointi Moodle-työtilasta toiseen
          • Käyttäjien lisääminen Moodle-työtiloihin
          • Näytä kaikki
        • Verkkotapaamisten suunnittelu
          • Kirjautuminen HAMK:n Zoom-palveluun
          • Zoom istunnon perustaminen ja jakaminen
          • Zoom pienryhmätyöskentely
          • Näin järjestät verkkokokouksen tai puhelun Teamsissä
          • Teamsin keskustelut, puhelut ja kokoukset
          • Näytä kaikki
        • Työkaluja suunnitteluun
          • Planner tehtävien hallinnointiin
          • Microsoft Whiteboard – Digitaalinen valkotaulu
        • Saavutettavuuden huomiointi
          • UDL-periaatteita erilaisten opiskelijoiden huomioimiseksi HAMKin toimintaohjeiston sisällä
          • Laki digitaalisten palveluiden tarjoamisesta edistää videoiden ja äänitiedostojen saavutettavuutta
  • Opetus ja ohjaus
        • Verkko-opetus ja opiskelu
          • Digipedamentorit ja digitukihenkilöt
          • Digipedavinkkejä verkko-opetuksen arkeen
          • Opetus ja opiskelu verkossa
          • Kirjautuminen HAMKin palveluihin
          • Laatukriteeristö
          • Nonstop-toteutus – rajoittamatonta opiskelua ja opetusta?
          • Näytä kaikki
        • Verkkotentit
          • Moodlen tentti
          • Kypsyysnäyte Moodlessa
          • EXAM-tenttiakvaarion tilaohje
          • Näytä kaikki
        • Verkkotapaamiset
          • Kaikki, mitä tarvitsee tietää hyvästä kokouksesta
          • Muistilista omaa näyttöä jakavalle tai tallentavalle
          • Näin järjestät verkkokokouksen tai puhelun Teamsissä
          • Liittyminen Zoom-istuntoon
          • Zoom ääni- ja videoasetukset
          • Ajanvaraus Outlook-kalenterista lomakkeella – Bookings with me
          • Näytä kaikki
        • Oppimisanalytiikka
          • Oppimisanalytiikka auttaa opiskelijan ohjauksessa
          • Edistymisen seuranta Moodlessa (Completion Progress -lohko)
          • Näytä kaikki
        • Oppimisalustat
          • Moodlen ryhmät ja ryhmittelyt
          • Sisältöjen kopiointi Moodle-työtilasta toiseen
          • Moodlen arviointi ja arviointikirja
          • Zoom istunnon käynnistäminen ja toiminta istunnon hostina
        • Ryhmätyöskentely
          • Moodlen ryhmätyöt
          • Zoom pienryhmätyöskentely
          • Microsoft Whiteboard – Digitaalinen valkotaulu
          • Planner tehtävien hallinnointiin
          • Microsoft Teams: peruskäyttö ja vinkkejä
          • Näytä kaikki
        • Saavutettava opetus
          • Opiskelijoiden moninaisuus ja UDHL pedagogisen kehittämisen lähteenä
          • Avustava teknologia – saavutettavuus
          • ReadSpeaker-työkalu tarjoaa lukemisen apuvälineitä
          • Näin teet dokumentista saavutettavan
          • Videoiden tekstittäminen edistää saavutettavuutta
          • Tyyleillä saavutettavampaa Moodle-sisältöä
          • Näytä kaikki
        • Viestiminen
          • Yammer HAMKin sisäisen viestinnän välineenä
          • Moodlen keskustelualueet
          • Blogipostauksen hakukoneoptimointi (SEO)
          • Teamsin keskustelut, puhelut ja kokoukset
          • Näytä kaikki
        • Tietosuoja
          • Tiedon luokittelu
          • Henkilötietojen käsittelyn lyhyt muistilista
          • Mitä ovat henkilötiedot ja erityiset (arkaluonteiset) henkilötiedot?
          • Kuvausluvat opetuksessa
          • Zoomin tietosuoja
          • Näytä kaikki
  • Materiaalin tuotanto
        • Videotuotanto
          • Videotuotanto
          • Videon käsikirjoittaminen
          • Videon editointi
          • Videostreamaus (Video live streaming)
          • Miten toimia videota kuvatessa? 
          • Kaltura-videon lataus palveluun
          • Näytä kaikki
        • Saavutettava materiaalituotanto
          • Sujuvasti saavutettavaksi -viikkovinkit
          • Saavutettava Excel
          • Näin teet dokumentista saavutettavan
          • Videoiden tekstittäminen edistää saavutettavuutta
          • Vinkit laadukkaan tekstityksen tuottamiseen
          • Näytä kaikki
        • Kyselyt
          • Microsoft Forms kyselyiden luomiseen
          • Webropol -palvelut
          • Webropol kyselyt ja tietosuoja
          • Näytä kaikki
        • Työkaluja materiaalien tuotantoon
          • ThingLink – visuaalinen oppimiskokemus
          • Videon tekstitys Screencast-O-Maticilla
          • Moodlen H5P-sisällöt
          • Näin teet ruutukaappausvideon
          • Venngage – palvelu infograafien luomiseen
          • Näytä kaikki
        • Muita ohjeita
          • Miten ja missä hallitsen tiedostoja ja kansioita – File Explorer
          • Pikanäppäinten hyödyntäminen
          • Tiedostojen ja ohjelmien haku
          • HAMKin tietokoneiden ääniasetukset
          • Ohjeita HAMKin opinnäytetyön asiakirjamallin käyttöön
          • Näytä kaikki
  • Materiaalin jakaminen
        • Materiaalin jakaminen
          • Avoin oppimateriaali
          • Kaltura-videon jakaminen Moodlessa
          • Zoom istunnon tallentaminen ja jakaminen
          • OneDrive for Business ja tiedostojen hallinnointi
          • Funet FileSender -tiedostonjakopalvelu
  • ⬅

Moodlen automaattiset muistutusviestit


Kuuntele

Moodlen automaattiset muistutusviestit

Sisältö


    Kuuntele

    Re-engagement-aktiviteetti eli muistutustoiminto lähettää opiskelijalle sähköpostiviestin asettamiesi ehtojen mukaisesti. Jokaista automaattisesti lähetettävää sähköpostiviestilogiikkaa varten pitää määrittää erillinen muistutus.

    Käytä muistutusta, kun haluat

    • muistuttaa opiskelijoita tulevista deadlineista.
    • herätellä toteutuksen passiivisia opiskelijoita.

    Pikaohje

    1. Suunnittele logiikka, jonka mukaan opiskelijoille lähetetään sähköpostiviestejä.
    2. Laita muokkaustila päälle. Lisää Muistutus-aktiviteetti.
    3. Anna muistutukselle nimi. Määrittele muistutuksen ehdot: ajoitus tai suoritus. Mikäli haluat muistutuksen lähtevän vasta ennen/jälkeen tietyn aktiviteetin suoritusta, aseta muistutukselle etenemisen ehto.
    4. Muotoile sähköpostiviestin pohja.
    5. Laadi muut tarvittavat muistutukset.

    1. Suunnittele logiikka, jonka mukaan opiskelijoille lähetetään sähköpostiviestejä. Viestejä ei lähetetä, mikäli ehdot eivät täyty.
    2. Laita muokkaustila päälle. Lisää Muistutus-aktiviteetti. Muistutukset näkyvät automaattisesti piilotettuina työtilassa.
    3. Anna muistutukselle nimi. Määrittele muistutuksen ehdot: ajoitus (viiveen jälkeen) tai suoritus (on re-engagement completion). Tarkista määrittelyn ehdot:
    • Aktiviteetin suorituksen jälkeen: Mikäli olet määrittänyt ehdoksi aktiviteetin suorittamisen, laita rasti ruutuun sähköpostiviestin asetusten alapuolella olevaan “” -ruutuun. Tämän jälkeen voit määrittää, minkä aktiviteetin suorittamiseen viesti liittyy.  Suppress notification if target activity complete -asetus.
    • Viiveen jälkeen: Mikäli olet asettanut ehdoksi Viiveen jälkeen, määritä viive, jonka jälkeen sähköpostiviesti lähetetään. Viivettä aletaan laskea siitä hetkestä alkaen, kun opiskelija liittyy mukaan työtilaan. Voit myös valita useita muistusviestejä lähetettäväksi “Reminder count” -kohdasta.
      • määritä halutessasi etenemisen ehdoista aktiviteetti, jonka suorittamisen jälkeen muistutusviestiä ei enää lähetetä opiskelijalle.
    • Etenemisen ehdot: mikäli haluat muistutuksia lähetettävän vasta tietyn osion suorittamisen jälkeen, määrittele etenemisen ehto Rajoita pääsy -asetuksesta: ryhmän valinta, päivämäärä tai muu vastaava. Voit myös pelata aktiviteettien suorittamisen kanssa: määritä ehdoksi tietyn aktiviteetin arvosana, jolloin muistutus aktivoituu sen suorittamisen jälkeen, määritä, että opiskelijalla ei saa olla tiettyä aktiviteettia suoritettua, jolloin muistutukset toimivat sen suorittamiseen asti.

    4. Muotoile sähköpostiviestin pohja.

    Otsikoi sähköpostiviesti. Voit asettaa halutessi kopion saajaksi esimerkiksi itsesi, lisää itsellesi haluamasi otsikko.

    Voit halutessasi hyödyntää muun muassa seuraavia automaattisesti työtilasta poimittavia tietoja:

    •  %courseshortname%
    •  %coursefullname%
    •  %userfirstname%
    •  %userlastname%
    Muistutusviestin tekemisnäkymä. Näkymässä voi kirjoittaa otsikon ja viestin.

    Harkitse suunnitellessasi:

    Onko toteutustapa työtilassa lineaarinen jatkumo? Jos ei, mitkä osat tai millainen aikataulu kannattaa huomioida muistutuksia luodessa?

    Jos toteutustapa on lineaarinen, muodosta muistutuksista looginen jatkumo: muistuta tulevasta, seuraavasta deadlinesta, älä sitä seuraavasta!

    Harkitse, koska käytät sähköpostiviestiä muistuttamiseen. Liian tiheä muistuttaminen menettää tehonsa.

    Päivitetty 9 kuukautta sitten
    Kategoriat: Moodle
    Avainsanat: Toimintojen automatisointi Moodlessa
    Oliko artikkeli hyödyllinen?

    Katso myös

    • Backup Teacher Moodlessa
    • Pääsyrajoitettu Moodle-tentti omalla koneella tai EXAM-tenttiakvaariossa
    • Oman Moodle-etusivun muokkaaminen
    • Moodlen virtuaaliseinä
    • Lisätehtävistä lisäpisteitä Moodlessa

    Footer

    Hämeen ammattikorkeakoulu HAMK
    PL 230 13101 Hämeenlinna
    03 6461
    HAMK@HAMK.FI

    Tietosuoja
    Evästeet
    Alasottoilmoitus
    Saavutettavuusseloste
    Sivustokartta

    cc-lisenssi

    Tämä teos on lisensoitu Creative Commons Nimeä-JaaSamoin 4.0 Kansainvälinen -lisenssillä.