• Hyppää ensisijaiseen valikkoon
  • Hyppää pääsisältöön
  • Hyppää alatunnisteeseen
Digipedaohjeet

Digipedaohjeet

  • English
MENUMENU
  • Etusivu
  • Suunnittelu
        • Opetuksen suunnittelu
          • Laadukas moduulitoteutus
          • Opiskelijoiden moninaisuus ja UDHL pedagogisen kehittämisen lähteenä
          • Digipedavinkkejä verkko-opetuksen arkeen
          • Avoin oppimateriaali
          • Nonstop-toteutus – rajoittamatonta opiskelua ja opetusta?
          • Näytä kaikki
        • Moodle-työtilan suunnittelu ja rakentaminen
          • Moodle-työtilan perustaminen
          • Moodle-työtilan perusasetukset
          • Moodle-työtilan rakentaminen: tehtävien ja sisällön lisääminen
          • Sisältöjen kopiointi Moodle-työtilasta toiseen
          • Käyttäjien lisääminen Moodle-työtiloihin
          • Näytä kaikki
        • Verkkotapaamisten suunnittelu
          • Kirjautuminen HAMK:n Zoom-palveluun
          • Zoom istunnon perustaminen ja jakaminen
          • Zoom pienryhmätyöskentely
          • Näin järjestät verkkokokouksen tai puhelun Teamsissä
          • Teamsin keskustelut, puhelut ja kokoukset
          • Näytä kaikki
        • Työkaluja suunnitteluun
          • Planner tehtävien hallinnointiin
          • Microsoft Whiteboard – Digitaalinen valkotaulu
        • Saavutettavuuden huomiointi
          • UDL-periaatteita erilaisten opiskelijoiden huomioimiseksi HAMKin toimintaohjeiston sisällä
          • Laki digitaalisten palveluiden tarjoamisesta edistää videoiden ja äänitiedostojen saavutettavuutta
  • Opetus ja ohjaus
        • Verkko-opetus ja opiskelu
          • Digipedamentorit ja digitukihenkilöt
          • Digipedavinkkejä verkko-opetuksen arkeen
          • Opetus ja opiskelu verkossa
          • Kirjautuminen HAMKin palveluihin
          • Laatukriteeristö
          • Nonstop-toteutus – rajoittamatonta opiskelua ja opetusta?
          • Näytä kaikki
        • Verkkotentit
          • Moodlen tentti
          • Kypsyysnäyte Moodlessa
          • EXAM-tenttiakvaarion tilaohje
          • Näytä kaikki
        • Verkkotapaamiset
          • Kaikki, mitä tarvitsee tietää hyvästä kokouksesta
          • Muistilista omaa näyttöä jakavalle tai tallentavalle
          • Näin järjestät verkkokokouksen tai puhelun Teamsissä
          • Liittyminen Zoom-istuntoon
          • Zoom ääni- ja videoasetukset
          • Ajanvaraus Outlook-kalenterista lomakkeella – Bookings with me
          • Näytä kaikki
        • Oppimisanalytiikka
          • Oppimisanalytiikka auttaa opiskelijan ohjauksessa
          • Edistymisen seuranta Moodlessa (Completion Progress -lohko)
          • Näytä kaikki
        • Oppimisalustat
          • Moodlen ryhmät ja ryhmittelyt
          • Sisältöjen kopiointi Moodle-työtilasta toiseen
          • Moodlen arviointi ja arviointikirja
          • Zoom istunnon käynnistäminen ja toiminta istunnon hostina
        • Ryhmätyöskentely
          • Moodlen ryhmätyöt
          • Zoom pienryhmätyöskentely
          • Microsoft Whiteboard – Digitaalinen valkotaulu
          • Planner tehtävien hallinnointiin
          • Microsoft Teams: peruskäyttö ja vinkkejä
          • Näytä kaikki
        • Saavutettava opetus
          • Opiskelijoiden moninaisuus ja UDHL pedagogisen kehittämisen lähteenä
          • Avustava teknologia – saavutettavuus
          • ReadSpeaker-työkalu tarjoaa lukemisen apuvälineitä
          • Näin teet dokumentista saavutettavan
          • Videoiden tekstittäminen edistää saavutettavuutta
          • Tyyleillä saavutettavampaa Moodle-sisältöä
          • Näytä kaikki
        • Viestiminen
          • Yammer HAMKin sisäisen viestinnän välineenä
          • Moodlen keskustelualueet
          • Blogipostauksen hakukoneoptimointi (SEO)
          • Teamsin keskustelut, puhelut ja kokoukset
          • Näytä kaikki
        • Tietosuoja
          • Tiedon luokittelu
          • Henkilötietojen käsittelyn lyhyt muistilista
          • Mitä ovat henkilötiedot ja erityiset (arkaluonteiset) henkilötiedot?
          • Kuvausluvat opetuksessa
          • Zoomin tietosuoja
          • Näytä kaikki
  • Materiaalin tuotanto
        • Videotuotanto
          • Videotuotanto
          • Videon käsikirjoittaminen
          • Videon editointi
          • Videostreamaus (Video live streaming)
          • Miten toimia videota kuvatessa? 
          • Kaltura-videon lataus palveluun
          • Näytä kaikki
        • Saavutettava materiaalituotanto
          • Sujuvasti saavutettavaksi -viikkovinkit
          • Saavutettava Excel
          • Näin teet dokumentista saavutettavan
          • Videoiden tekstittäminen edistää saavutettavuutta
          • Vinkit laadukkaan tekstityksen tuottamiseen
          • Näytä kaikki
        • Kyselyt
          • Microsoft Forms kyselyiden luomiseen
          • Webropol -palvelut
          • Webropol kyselyt ja tietosuoja
          • Näytä kaikki
        • Työkaluja materiaalien tuotantoon
          • ThingLink – visuaalinen oppimiskokemus
          • Videon tekstitys Screencast-O-Maticilla
          • Moodlen H5P-sisällöt
          • Näin teet ruutukaappausvideon
          • Venngage – palvelu infograafien luomiseen
          • Näytä kaikki
        • Muita ohjeita
          • Miten ja missä hallitsen tiedostoja ja kansioita – File Explorer
          • Pikanäppäinten hyödyntäminen
          • Tiedostojen ja ohjelmien haku
          • HAMKin tietokoneiden ääniasetukset
          • Ohjeita HAMKin opinnäytetyön asiakirjamallin käyttöön
          • Näytä kaikki
  • Materiaalin jakaminen
        • Materiaalin jakaminen
          • Avoin oppimateriaali
          • Kaltura-videon jakaminen Moodlessa
          • Zoom istunnon tallentaminen ja jakaminen
          • OneDrive for Business ja tiedostojen hallinnointi
          • Funet FileSender -tiedostonjakopalvelu
  • ⬅

Webropol -palvelut


Kuuntele

Webropol -palvelut

Sisältö


    Kuuntele

    Webropol on työkalu verkkopohjaisten kyselyiden luomiseen ja niiden tulosten raportointiin. Sovelluksessa voi luoda ja muokata monipuolisia kyselyitä, kerätä niihin vastauksia ja muodostaa kertyneestä datasta havainnollisia raportteja tulosten esittelyyn ja käsittelyyn. Sovellus tarjoaa runsaasti valmiita pohjia ja automatisoituja rakenteita eri kysymystyyppien käyttöön ja vastausten raportointiin sekä oman kyselyn ulkoasun personointiin.

    Käytä Webropol kysely -työkalua tai Events -tapahtumahallinnan työkalua esimerkiksi seuraavissa tilanteissa:

    Opettajana:

    • kun haluat kerätä palautetta, tutkimustietoa tms.
    • haluat organisoida tapaamisia/ajanvarauksia laajalle ryhmälle
    • haluat vinkata välineitä opinnäytteen tekijöille

    Opiskelijana:

    • kun haluat kerätä palautetta, tutkimustietoa tms. (esim. asiakasprojekteissa tai opinnäytetyössäsi)

    Tutkijana, asiantuntijana ja hanketoimijana voit hyödyntää Webropolia esim.:

    • kyselytutkimuksen tiedonkeruuseen
    • palaute- ja mielipidetiedon keruuseen
    • tilaisuuksien ja tapahtumien ilmoittautumisten hallintaan

    Webropol sisältää myös Webropol Events-työkalun tapahtumien tai tilaisuuksien hallintaan (kutsut/tiedotus, ilmoittautumisten hallinta ja tapahtumapalautteen keruu).

    Miten pääsen käyttämään?

    Webropol-palvelu on kaikkien HAMKilaisten ja HAMIlaisten käytössä. Palveluun kirjaudutaan omilla käyttäjätunnuksilla osoitteessa webropol.hamk.fi. Sovelluksessa on omat käyttöympäristöt opiskelijoille ja henkilökunnalle. Näistä tulee valita kirjautumisen yhteydessä se, johon käyttäjä kuuluu.

    Mistä saan käyttäjätukea?

    Sovelluksen omilla sivuilla on saatavilla ohjeet kyselyiden rakentamiseen. Kyselyihin liittyvää käytönopastusta saa lähettämällä tukipyynnön suoraan Webropolin omaan käyttäjätukeen. Ohjeet ja automattinen yhteydenottolomake löytyvät kyselynäkymän oikeasta reunasta, kun käyttäjä on kirjautuneena Webropoliin ja kyselylomake on auki.

    Kyselyihin vastaajien tietosuojaan, erityisesti kyselyllä mahdollisesti kerättäviin henkilötietoihin, sovelletaan tietosuojaa koskevaa lainsäädäntöä. Webropol-kyselyjen tietosuojan suunnitteluun ja toteuttamiseen löytyy ohjeistus Webropol ja tietosuoja -sivulta.

    Muut Webropoliin liittyvät ongelmatilanteet ilmoitetaan ServiceDeskiin tikettinä. Tiketin kategoriaksi voi valita “TKI-tuki”. Tiketti ohjataan kysymyksen sisällön mukaisesti sopivalle asiantuntijalle.

    Päivitetty 2 vuotta sitten
    Kategoriat: Kyselyt, Tietosuoja
    Avainsanat: kyselyt, lomake, Webropol
    Oliko artikkeli hyödyllinen?

    Katso myös

    • Polls-kyselyt
    • Teamsin kyselyt Forms-sovelluksella
    • Webropol kyselyt ja tietosuoja
    • Microsoft Forms kyselyiden luomiseen
    • Opinnäytetyöhön liittyviä esimerkkejä

    Footer

    Hämeen ammattikorkeakoulu HAMK
    PL 230 13101 Hämeenlinna
    03 6461
    HAMK@HAMK.FI

    Tietosuoja
    Evästeet
    Alasottoilmoitus
    Saavutettavuusseloste
    Sivustokartta

    cc-lisenssi

    Tämä teos on lisensoitu Creative Commons Nimeä-JaaSamoin 4.0 Kansainvälinen -lisenssillä.