• Hyppää ensisijaiseen valikkoon
  • Hyppää pääsisältöön
  • Hyppää alatunnisteeseen
Digipedaohjeet

Digipedaohjeet

  • English
MENUMENU
  • Etusivu
  • Suunnittelu
        • Opetuksen suunnittelu
          • Laadukas moduulitoteutus
          • Opiskelijoiden moninaisuus ja UDHL pedagogisen kehittämisen lähteenä
          • Digipedavinkkejä verkko-opetuksen arkeen
          • Nonstop-toteutus – rajoittamatonta opiskelua ja opetusta?
          • Näytä kaikki
        • Moodle-työtilan suunnittelu ja rakentaminen
          • Moodle-työtilan perustaminen
          • Moodle-työtilan perusasetukset
          • Moodle-työtilan rakentaminen: tehtävien ja sisällön lisääminen
          • Sisältöjen kopiointi Moodle-työtilasta toiseen
          • Käyttäjien lisääminen Moodle-työtiloihin
          • Näytä kaikki
        • Verkkotapaamisten suunnittelu
          • Kirjautuminen HAMK:n Zoom-palveluun
          • Zoom istunnon perustaminen ja jakaminen
          • Zoom pienryhmätyöskentely
          • Teamsin keskustelut ja puhelut
          • Näytä kaikki
        • Työkaluja suunnitteluun
          • Planner tehtävien hallinnointiin
          • Microsoft Whiteboard – Digitaalinen valkotaulu
        • Saavutettavuuden huomiointi
          • UDL-periaatteita erilaisten opiskelijoiden huomioimiseksi HAMKin toimintaohjeiston sisällä
          • Laki digitaalisten palveluiden tarjoamisesta edistää videoiden ja äänitiedostojen saavutettavuutta
  • Opetus ja ohjaus
        • Verkko-opetus ja opiskelu
          • Digipedamentorit ja digitukihenkilöt
          • Digipedavinkkejä verkko-opetuksen arkeen
          • Opetus ja opiskelu verkossa
          • Kirjautuminen HAMKin palveluihin
          • Laatukriteerit
          • Nonstop-toteutus – rajoittamatonta opiskelua ja opetusta?
          • Näytä kaikki
        • Verkkotentit
          • Moodlen tentti
          • Kypsyysnäyte Moodlessa
          • EXAM-tenttiakvaarion tilaohje
          • Näytä kaikki
        • Verkkotapaamiset
          • Kaikki, mitä tarvitsee tietää hyvästä kokouksesta
          • Muistilista omaa näyttöä jakavalle tai tallentavalle
          • Liittyminen Zoom-istuntoon
          • Zoom ääni- ja videoasetukset
          • Ajanvaraus Outlook-kalenterista lomakkeella – Bookings with me
          • Näytä kaikki
        • Oppimisanalytiikka
          • Oppimisanalytiikka auttaa opiskelijan ohjauksessa
          • Edistymisen seuranta Moodlessa (Completion Progress -lohko)
          • Näytä kaikki
        • Oppimisalustat
          • Moodlen ryhmät ja ryhmittelyt
          • Sisältöjen kopiointi Moodle-työtilasta toiseen
          • Moodlen arviointi ja arviointikirja
          • Zoom istunnon käynnistäminen ja toiminta istunnon hostina
        • Ryhmätyöskentely
          • Moodlen ryhmätyöt
          • Zoom pienryhmätyöskentely
          • Microsoft Whiteboard – Digitaalinen valkotaulu
          • Planner tehtävien hallinnointiin
          • Microsoft Teams: peruskäyttö ja vinkkejä
          • Näytä kaikki
        • Saavutettava opetus
          • Opiskelijoiden moninaisuus ja UDHL pedagogisen kehittämisen lähteenä
          • Avustava teknologia – saavutettavuus
          • ReadSpeaker-työkalu tarjoaa lukemisen apuvälineitä
          • Näin teet dokumentista saavutettavan
          • Videoiden tekstittäminen edistää saavutettavuutta
          • Tyyleillä saavutettavampaa Moodle-sisältöä
          • Näytä kaikki
        • Viestiminen
          • Yammer HAMKin sisäisen viestinnän välineenä
          • Moodlen keskustelualueet
          • Blogipostauksen hakukoneoptimointi (SEO)
          • Teamsin keskustelut ja puhelut
          • Näytä kaikki
        • Tietosuoja
          • Tiedon luokittelu
          • Henkilötietojen käsittelyn lyhyt muistilista
          • Mitä ovat henkilötiedot ja erityiset (arkaluonteiset) henkilötiedot?
          • Kuvausluvat opetuksessa
          • Zoomin tietosuoja
          • Näytä kaikki
  • Materiaalin tuotanto
        • Videotuotanto
          • Videotuotanto
          • Videon käsikirjoittaminen
          • Videon editointi
          • Videostreamaus (Video live streaming)
          • Miten toimia videota kuvatessa? 
          • Kaltura-videon lataus palveluun
          • Näytä kaikki
        • Saavutettava materiaalituotanto
          • Sujuvasti saavutettavaksi -viikkovinkit
          • Saavutettava Excel
          • Näin teet dokumentista saavutettavan
          • Videoiden tekstittäminen edistää saavutettavuutta
          • Vinkit laadukkaan tekstityksen tuottamiseen
          • Näytä kaikki
        • Kyselyt
          • Microsoft Forms kyselyiden luomiseen
          • Webropol -palvelut
          • Webropol kyselyt ja tietosuoja
          • Näytä kaikki
        • Työkaluja materiaalien tuotantoon
          • ThingLink – visuaalinen oppimiskokemus
          • Videon tekstitys Screencast-O-Maticilla
          • Moodlen H5P-sisällöt
          • Näin teet ruutukaappausvideon
          • Venngage – palvelu infograafien luomiseen
          • Näytä kaikki
        • Muita ohjeita
          • Miten ja missä hallitsen tiedostoja ja kansioita – File Explorer
          • Pikanäppäinten hyödyntäminen
          • Tiedostojen ja ohjelmien haku
          • HAMKin tietokoneiden ääniasetukset
          • Ohjeita HAMKin opinnäytetyön asiakirjamallin käyttöön
          • Näytä kaikki
  • Materiaalin jakaminen
        • Materiaalin jakaminen
          • Kaltura-videon jakaminen Moodlessa
          • Zoom istunnon tallentaminen ja jakaminen
          • OneDrive for Business ja tiedostojen hallinnointi
          • Funet FileSender -tiedostonjakopalvelu

Näin luot Teams-verkkotapaamiselle pitkäkestoisen linkin


Kuuntele

Näin luot Teams-verkkotapaamiselle pitkäkestoisen linkin

bannerikuva_teams

Sisältö


    Kuuntele

    Tässä ohjeessa kerrotaan, miten saat luotua verkkotaapamisellesi esimerkiksi toistuvaa opetusta varten pitkäkestoisen Teams-linkin Outlookin avulla.

    Huom! Luo jokaiselle toteutukselle oma pitkäkestoinen Teams-verkkotapaamislinkki yksityisyyden varmistamiseksi. Huomioi, että edellisissä verkkotapaamisissa mahdollisesti käyty keskustelu sekä osallistujat jäävät sinne talteen. Eli kun kokoukseen liitytään uudelleen samalla linkillä, koko vanha viestiketju näkyy osallistujille. 

    Työpöytäsovellus

    Avaa Outlook-sovelluksen kalenteri ja luo uusi kokouskutsu, jossa on mukana Teams-kokous:

    • 1. Klikkaa “Uusi kokous” ja valitse sen jälkeen “Teams-kokous”.
    • 2. Nykyisin “Teams-kokous”-painike löytyy myös suoraan aloitus-välilehdeltä.
    Uuden kokouksen luominen outlookissa.
    • 3. Tämän jälkeen viestikentän alapuolelle ilmestyy automaattisesti teksti ja linkki Teams-kokoukseen liittymiseksi. Kopioi linkki kokoukseen klikkaamalla hiiren oikealla painikkeella ”Liity Microsoft Teams -kokoukseen” ja valitse “kopioi hyperlinkki”. Nyt voit liittää linkin esimerkiksi Moodle-alustalle opiskelijoille jaettavaksi (luo Moodlessa verkko-osoite). Lähetä kalenterivaraus itsellesi, jotta voit tarvittaessa palata linkkiin.

    Selain

    • 1. Avaa Outlookin selainversion kalenteri. 
    • 2. Luo Uusi tapahtuma ja aktivoi “Teams-kokous”.
    • 3. Lähetä kokouskutsu itsellesi
    • 4. Avaa tapahtuma, jolloin näet lisätietokentässä liittymislinkin. Kopioi linkki kokoukseen klikkaamalla hiiren oikealla painikkeella ”Liity Microsoft Teams -kokoukseen” ja valitse “kopioi hyperlinkki”. Nyt voit liittää linkin esimerkiksi Moodle-alustalle opiskelijoille jaettavaksi (luo Moodlessa verkko-osoite).

    Lisää ohjeita

    • Keskusteluviestien näkyminen Teams-kokouksissa (Digipedaohjeet)
    • Teams-verkkoistunnon tallennus ja tallenteen jakaminen (Digipedaohjeet)

    Päivitetty 2 viikkoa sitten
    Kategoriat: Teams
    Avainsanat: etäopetus, m365, Moodle, Opettaja, opetuksen suunnittelu ja hallinnointi, Outlook, Teams, verkkotapaamiset
    Oliko artikkeli hyödyllinen?

    Katso myös

    • Jaettujen kanavien käyttö ja hallinnointi Teamsissa
    • MS Viva Learning
    • Teams webinaari eli verkkoseminaari
    • Keskusteluviestien näkyminen Teams-kokouksissa
    • Näytön jakamisen vaihtoehdot Teamsissa

    Footer

    Hämeen ammattikorkeakoulu HAMK
    PL 230 13101 Hämeenlinna
    03 6461
    HAMK@HAMK.FI

    Tietosuoja
    Evästeet
    Alasottoilmoitus
    Saavutettavuusseloste
    Sivustokartta

    cc-lisenssi

    Tämä teos on lisensoitu Creative Commons Nimeä-JaaSamoin 4.0 Kansainvälinen -lisenssillä.