Lisätehtävistä lisäpisteitä Moodlessa
Sisältö
Case: Opiskelijat voivat tehdä lisätehtäviä, joista saa yhteensä 6 lisäpistettä tenttiä varten. Tehtäviä on enemmän kuin 6 pisteen edestä. Miten saadaan arviointikirja laskemaan oikein?
Miten määritellään Moodlen arviointikirja huomoimaan lisätehtävien pisteet kokonaisarvosanan kannalta oikein?
1. Uusi arviointikategoria
Kokoa lisätehtävät yhteen arviointikategoriaan, jossa lisätehtävien pisteet lasketaan yhteen (summa / natural). Määritä arviointikirjassa lisätehtävien arviointikategorian painotukseksi nolla, jotta pisteet eivät suoraan vaikuta varsinaiseen arvosanaan.
![](https://digipedaohjeet.hamk.fi/wp-content/uploads/2021/03/lisapisteet1-kategoria-natural.png)
2. Uusi arviointikohde ja laskentakaava
Luo uusi arviointikohde lisäpisteille, maksimipistemäärä 6.
Lisää arviointikohteelle laskentakaava, joka vain noutaa lisäpistetehtävien kategorian pistemäärän.
– Luo uusi muuttuja, lisäpistetehtävien kategorialle (ruutu total-rivillä, kuva2, merkitty 1)
– Lisää ID:t tallentaa annetut muuttujanimet (kuva 2, painike merkitty 2)
– Luo kaava, muuttujat kaksoishakasulkujen sisälle. (kuva 2, merkitty 3)
![](https://digipedaohjeet.hamk.fi/wp-content/uploads/2021/03/lisapisteet2-laskentakaava.png)
3. Lopputulos
Lopputulos kuvassa 3: opiskelija sai 8/10 pistettä, arviointikohde näyttää 6.
![](https://digipedaohjeet.hamk.fi/wp-content/uploads/2021/03/Lisapisteet-valmis.png)