• Hyppää ensisijaiseen valikkoon
  • Hyppää pääsisältöön
  • Hyppää alatunnisteeseen
Digipedaohjeet

Digipedaohjeet

  • English
MENUMENU
  • Etusivu
  • Suunnittelu
        • Opetuksen suunnittelu
          • Laadukas moduulitoteutus
          • Opiskelijoiden moninaisuus ja UDHL pedagogisen kehittämisen lähteenä
          • Digipedavinkkejä verkko-opetuksen arkeen
          • Avoin oppimateriaali
          • Nonstop-toteutus – rajoittamatonta opiskelua ja opetusta?
          • Näytä kaikki
        • Moodle-työtilan suunnittelu ja rakentaminen
          • Moodle-työtilan perustaminen
          • Moodle-työtilan perusasetukset
          • Moodle-työtilan rakentaminen: tehtävien ja sisällön lisääminen
          • Sisältöjen kopiointi Moodle-työtilasta toiseen
          • Käyttäjien lisääminen Moodle-työtiloihin
          • Näytä kaikki
        • Verkkotapaamisten suunnittelu
          • Kirjautuminen HAMK:n Zoom-palveluun
          • Zoom istunnon perustaminen ja jakaminen
          • Zoom pienryhmätyöskentely
          • Näin järjestät verkkokokouksen tai puhelun Teamsissä
          • Teamsin keskustelut, puhelut ja kokoukset
          • Näytä kaikki
        • Työkaluja suunnitteluun
          • Planner tehtävien hallinnointiin
          • Microsoft Whiteboard – Digitaalinen valkotaulu
        • Saavutettavuuden huomiointi
          • UDL-periaatteita erilaisten opiskelijoiden huomioimiseksi HAMKin toimintaohjeiston sisällä
          • Laki digitaalisten palveluiden tarjoamisesta edistää videoiden ja äänitiedostojen saavutettavuutta
  • Opetus ja ohjaus
        • Verkko-opetus ja opiskelu
          • Digipedamentorit ja digitukihenkilöt
          • Digipedavinkkejä verkko-opetuksen arkeen
          • Opetus ja opiskelu verkossa
          • Kirjautuminen HAMKin palveluihin
          • Laatukriteeristö
          • Nonstop-toteutus – rajoittamatonta opiskelua ja opetusta?
          • Näytä kaikki
        • Verkkotentit
          • Moodlen tentti
          • Kypsyysnäyte Moodlessa
          • EXAM-tenttiakvaarion tilaohje
          • Näytä kaikki
        • Verkkotapaamiset
          • Kaikki, mitä tarvitsee tietää hyvästä kokouksesta
          • Muistilista omaa näyttöä jakavalle tai tallentavalle
          • Näin järjestät verkkokokouksen tai puhelun Teamsissä
          • Liittyminen Zoom-istuntoon
          • Zoom ääni- ja videoasetukset
          • Ajanvaraus Outlook-kalenterista lomakkeella – Bookings with me
          • Näytä kaikki
        • Oppimisanalytiikka
          • Oppimisanalytiikka auttaa opiskelijan ohjauksessa
          • Edistymisen seuranta Moodlessa (Completion Progress -lohko)
          • Näytä kaikki
        • Oppimisalustat
          • Moodlen ryhmät ja ryhmittelyt
          • Sisältöjen kopiointi Moodle-työtilasta toiseen
          • Moodlen arviointi ja arviointikirja
          • Zoom istunnon käynnistäminen ja toiminta istunnon hostina
        • Ryhmätyöskentely
          • Moodlen ryhmätyöt
          • Zoom pienryhmätyöskentely
          • Microsoft Whiteboard – Digitaalinen valkotaulu
          • Planner tehtävien hallinnointiin
          • Microsoft Teams: peruskäyttö ja vinkkejä
          • Näytä kaikki
        • Saavutettava opetus
          • Opiskelijoiden moninaisuus ja UDHL pedagogisen kehittämisen lähteenä
          • Avustava teknologia – saavutettavuus
          • ReadSpeaker-työkalu tarjoaa lukemisen apuvälineitä
          • Näin teet dokumentista saavutettavan
          • Videoiden tekstittäminen edistää saavutettavuutta
          • Tyyleillä saavutettavampaa Moodle-sisältöä
          • Näytä kaikki
        • Viestiminen
          • Yammer HAMKin sisäisen viestinnän välineenä
          • Moodlen keskustelualueet
          • Blogipostauksen hakukoneoptimointi (SEO)
          • Teamsin keskustelut, puhelut ja kokoukset
          • Näytä kaikki
        • Tietosuoja
          • Tiedon luokittelu
          • Henkilötietojen käsittelyn lyhyt muistilista
          • Mitä ovat henkilötiedot ja erityiset (arkaluonteiset) henkilötiedot?
          • Kuvausluvat opetuksessa
          • Zoomin tietosuoja
          • Näytä kaikki
  • Materiaalin tuotanto
        • Videotuotanto
          • Videotuotanto
          • Videon käsikirjoittaminen
          • Videon editointi
          • Videostreamaus (Video live streaming)
          • Miten toimia videota kuvatessa? 
          • Kaltura-videon lataus palveluun
          • Näytä kaikki
        • Saavutettava materiaalituotanto
          • Sujuvasti saavutettavaksi -viikkovinkit
          • Saavutettava Excel
          • Näin teet dokumentista saavutettavan
          • Videoiden tekstittäminen edistää saavutettavuutta
          • Vinkit laadukkaan tekstityksen tuottamiseen
          • Näytä kaikki
        • Kyselyt
          • Microsoft Forms kyselyiden luomiseen
          • Webropol -palvelut
          • Webropol kyselyt ja tietosuoja
          • Näytä kaikki
        • Työkaluja materiaalien tuotantoon
          • ThingLink – visuaalinen oppimiskokemus
          • Videon tekstitys Screencast-O-Maticilla
          • Moodlen H5P-sisällöt
          • Näin teet ruutukaappausvideon
          • Venngage – palvelu infograafien luomiseen
          • Näytä kaikki
        • Muita ohjeita
          • Miten ja missä hallitsen tiedostoja ja kansioita – File Explorer
          • Pikanäppäinten hyödyntäminen
          • Tiedostojen ja ohjelmien haku
          • HAMKin tietokoneiden ääniasetukset
          • Ohjeita HAMKin opinnäytetyön asiakirjamallin käyttöön
          • Näytä kaikki
  • Materiaalin jakaminen
        • Materiaalin jakaminen
          • Avoin oppimateriaali
          • Kaltura-videon jakaminen Moodlessa
          • Zoom istunnon tallentaminen ja jakaminen
          • OneDrive for Business ja tiedostojen hallinnointi
          • Funet FileSender -tiedostonjakopalvelu
  • ⬅

Jäsenten lisääminen Teamsin tiimiin


Kuuntele

Jäsenten lisääminen Teamsin tiimiin

bannerikuva_teams

Sisältö


    Kuuntele

    Ohjeen avulla onnistut lisäämään jäseniä Teams-tiimiin sekä liittymään tiimiin.

    Jäsenten kutsuminen ja lisääminen tiimiin

    Tiimiin voi lisätä jäseniä eri tavoin:

    1. Voit lisätä jäseniä käsin
    2. Voit lähettää linkin haluamillesi henkilöille
    3. Voit käyttää ns. liittymiskoodia

    Organisaation ulkopuolisten jäsenten lisääminen

    Teamsiin on mahdollista kutsua myös HAMKin ulkopuolisia käyttäjiä. Kutsuttavalla henkilöllä voi olla omassa organisaatiossaan käytössään Teams. Tällöin hänet on helppo kutsua mukaan organisaation M365-sähköpostiosoitteella. 

    Jäseneksi voidaan lisätä myös henkilöitä, joilla ei ole M365-tunnuksia. Tällöin puhutaan niin sanotusta kuluttajapuolen tilistä (consumer). Jos kutsuttavalla on käytössään Microsoft-tili, (sähköpostiosoitteena esimerkiksi Hotmail tai Outlook), lisäämisen pitäisi sujua helposti. Kutsu HAMKin Teamsiin tulee sähköpostitse, jolloin hän pääsee liittymään suoraan kutsun linkistä. Jos taas kutsuttavalla henkilöllä on Google-tunnus (gmail) tai muu ei Microfti-tili, hän saa sähköpostikutsun mukana kehotuksen luoda Microsoft-tunnuksen käyttämällä olemassa olevaa sähköpostiosoitetta. Microsoftin video tunnuksen luomisesta gmail-osoitteella (englanniksi).

    Vierailijatunnuksilla kaikki ominaisuudet eivät kuitenkaan ole käytössä, he eivät esimerkiksi voi olla tiimien omistajia. Katso tarkemmin Microsoftin ohjeista, mitä vieras voi tehdä Teamsissa. 

    Liittyminen tiimiin

    Tiimiin voit liittyä:

    1. Tiimin jäseneltä saamasi linkin kautta. Tällöin tiimin omistajan pitää vielä hyväksyä sinut jäseneksi, jos tiimi ei ole julkinen. 
    1. Koodilla. Tiimin omistaja voi antaa koodin, jolla pääsee suoraan liittymään tiimiin. Koodi syötetään Teamsissa “Liity tiimiin tai luo tiimi” -sivulta kohtaan “Liity tiimiin koodilla”. Tälle sivulle pääset Teamsin tiimit-sivun kautta.
    1. Voit pyytää tiimin omistajia lisäämään sinut tiimiin. Tällöin tiimi ilmestyy suoraan tiimit-sivulle näkyviin.
    1. Jos tiimi on julkinen, pääset liittymään siihen suoraan Teamsin tiimit-sivulta klikkaamalla “Liity tiimiin tai luo tiimi”. 

    Lisää digipedaohjeita Teamsin käyttöön

    • Teamsin käytön aloittaminen
    • Navigointi Teamsissa ja yleiset käytön asetukset

    Päivitetty 5 kuukautta sitten
    Kategoriat: Teams
    Avainsanat: henkilöiden lisääminen, liittyminen teamsiin, m365, Microsoft Teams, organiaastion ulkupuoliset, ryhmätyö, Teams, teams käyttö, teamsin käyttö, teamsin peruskäyttö, uusi teams
    Oliko artikkeli hyödyllinen?

    Katso myös

    • Pollsien eli kyselyiden luominen Teams-kokoukseen
    • Jaettujen kanavien käyttö ja hallinnointi Teamsissa
    • MS Viva Learning
    • Teams webinaari eli verkkoseminaari
    • Breakout Rooms in Microsoft Teams

    Footer

    Hämeen ammattikorkeakoulu HAMK
    PL 230 13101 Hämeenlinna
    03 6461
    HAMK@HAMK.FI

    Tietosuoja
    Evästeet
    Alasottoilmoitus
    Saavutettavuusseloste
    Sivustokartta

    cc-lisenssi

    Tämä teos on lisensoitu Creative Commons Nimeä-JaaSamoin 4.0 Kansainvälinen -lisenssillä.