Verkossa järjestettävien seminaarien ja webinaarien tekninen tuki
Sisältö
Tietohallinto tukee sovitusti verkossa järjestettävien seminaarien ja webinaarien järjestämisessä ja tapahtuman aikana. Saat aina tukea teknisten yksityiskohtien kanssa ennen tilaisuutta. Teknistä tukea tarjotaan tapahtuman aikana, jos tilaisuudessa mukana ulkopuolisia toimijoita, tapahtumaan odotetaan runsaasti yleisöä tai teknisesti vastaavanlaista tilaisuutta ei ole aiemmin järjestetty (esim. virtuaaliset valmistujaiset, jouluradio).
Avaathan viimeistään kuukautta ennen tiketin ServiceDeskiin, jotta valmistelut voidaan aloittaa ajoissa. Isompien tapahtumien osalta teknisen toteutuksen suunnittelun on hyvä tapahtua muun suunnittelun kanssa rinnakkain, joten otathan yhteyttä heti, kun suunnittelutyö alkaa.
Tapahtumaan liittyvään tiketiin liitettävät tiedot
- kohdeyleisö, mahdolliset yhteistyökumppanit
- osallistujamäärä
- tapahtuman ajankohta
- tapahtuman “käsikirjoitus” tai alustava suunnitelma tapahtumasta
- tarkempi arvio teknisen tuen tarpeesta
Etukäteen tarjottava tuki
- sopivan palvelun valinta
- verkossa järjestettävän tilaisuuden asetusten varmistelu
- palvelun hyödyntäminen monipuolisesti
Tilaisuuden aikana tarjottava tuki
- tuki verkon yli tapahtuman alkaessa, jos tarpeen
- tuki puhelimitse tapahtuman aikana, jos tarpeen
- lähituki kampuksilla perustellusta syystä – ei ensisijainen vaihtoehto koronatilanteessa
Tapahtuman jälkeen tarjottava tuki
- erikseen sovittava apu mm. mahdollisten tallenteiden julkaisuun tai tekstittämiseen liittyen