• Hyppää ensisijaiseen valikkoon
  • Hyppää pääsisältöön
  • Hyppää alatunnisteeseen
Digipedaohjeet

Digipedaohjeet

  • English
MENUMENU
  • Etusivu
  • Suunnittelu
        • Opetuksen suunnittelu
          • Laadukas moduulitoteutus
          • Opiskelijoiden moninaisuus ja UDHL pedagogisen kehittämisen lähteenä
          • Digipedavinkkejä verkko-opetuksen arkeen
          • Avoin oppimateriaali
          • Nonstop-toteutus – rajoittamatonta opiskelua ja opetusta?
          • Näytä kaikki
        • Moodle-työtilan suunnittelu ja rakentaminen
          • Moodle-työtilan perustaminen
          • Moodle-työtilan perusasetukset
          • Moodle-työtilan rakentaminen: tehtävien ja sisällön lisääminen
          • Sisältöjen kopiointi Moodle-työtilasta toiseen
          • Käyttäjien lisääminen Moodle-työtiloihin
          • Näytä kaikki
        • Verkkotapaamisten suunnittelu
          • Kirjautuminen HAMK:n Zoom-palveluun
          • Zoom istunnon perustaminen ja jakaminen
          • Zoom pienryhmätyöskentely
          • Näin järjestät verkkokokouksen tai puhelun Teamsissä
          • Teamsin keskustelut, puhelut ja kokoukset
          • Näytä kaikki
        • Työkaluja suunnitteluun
          • Planner tehtävien hallinnointiin
          • Microsoft Whiteboard – Digitaalinen valkotaulu
        • Saavutettavuuden huomiointi
          • UDL-periaatteita erilaisten opiskelijoiden huomioimiseksi HAMKin toimintaohjeiston sisällä
          • Laki digitaalisten palveluiden tarjoamisesta edistää videoiden ja äänitiedostojen saavutettavuutta
  • Opetus ja ohjaus
        • Verkko-opetus ja opiskelu
          • Digipedamentorit ja digitukihenkilöt
          • Digipedavinkkejä verkko-opetuksen arkeen
          • Opetus ja opiskelu verkossa
          • Kirjautuminen HAMKin palveluihin
          • Laatukriteeristö
          • Nonstop-toteutus – rajoittamatonta opiskelua ja opetusta?
          • Näytä kaikki
        • Verkkotentit
          • Moodlen tentti
          • Kypsyysnäyte Moodlessa
          • EXAM-tenttiakvaarion tilaohje
          • Näytä kaikki
        • Verkkotapaamiset
          • Kaikki, mitä tarvitsee tietää hyvästä kokouksesta
          • Muistilista omaa näyttöä jakavalle tai tallentavalle
          • Näin järjestät verkkokokouksen tai puhelun Teamsissä
          • Liittyminen Zoom-istuntoon
          • Zoom ääni- ja videoasetukset
          • Ajanvaraus Outlook-kalenterista lomakkeella – Bookings with me
          • Näytä kaikki
        • Oppimisanalytiikka
          • Oppimisanalytiikka auttaa opiskelijan ohjauksessa
          • Edistymisen seuranta Moodlessa (Completion Progress -lohko)
          • Näytä kaikki
        • Oppimisalustat
          • Moodlen ryhmät ja ryhmittelyt
          • Sisältöjen kopiointi Moodle-työtilasta toiseen
          • Moodlen arviointi ja arviointikirja
          • Zoom istunnon käynnistäminen ja toiminta istunnon hostina
        • Ryhmätyöskentely
          • Moodlen ryhmätyöt
          • Zoom pienryhmätyöskentely
          • Microsoft Whiteboard – Digitaalinen valkotaulu
          • Planner tehtävien hallinnointiin
          • Microsoft Teams: peruskäyttö ja vinkkejä
          • Näytä kaikki
        • Saavutettava opetus
          • Opiskelijoiden moninaisuus ja UDHL pedagogisen kehittämisen lähteenä
          • Avustava teknologia – saavutettavuus
          • ReadSpeaker-työkalu tarjoaa lukemisen apuvälineitä
          • Näin teet dokumentista saavutettavan
          • Videoiden tekstittäminen edistää saavutettavuutta
          • Tyyleillä saavutettavampaa Moodle-sisältöä
          • Näytä kaikki
        • Viestiminen
          • Yammer HAMKin sisäisen viestinnän välineenä
          • Moodlen keskustelualueet
          • Blogipostauksen hakukoneoptimointi (SEO)
          • Teamsin keskustelut, puhelut ja kokoukset
          • Näytä kaikki
        • Tietosuoja
          • Tiedon luokittelu
          • Henkilötietojen käsittelyn lyhyt muistilista
          • Mitä ovat henkilötiedot ja erityiset (arkaluonteiset) henkilötiedot?
          • Kuvausluvat opetuksessa
          • Zoomin tietosuoja
          • Näytä kaikki
  • Materiaalin tuotanto
        • Videotuotanto
          • Videotuotanto
          • Videon käsikirjoittaminen
          • Videon editointi
          • Videostreamaus (Video live streaming)
          • Miten toimia videota kuvatessa? 
          • Kaltura-videon lataus palveluun
          • Näytä kaikki
        • Saavutettava materiaalituotanto
          • Sujuvasti saavutettavaksi -viikkovinkit
          • Saavutettava Excel
          • Näin teet dokumentista saavutettavan
          • Videoiden tekstittäminen edistää saavutettavuutta
          • Vinkit laadukkaan tekstityksen tuottamiseen
          • Näytä kaikki
        • Kyselyt
          • Microsoft Forms kyselyiden luomiseen
          • Webropol -palvelut
          • Webropol kyselyt ja tietosuoja
          • Näytä kaikki
        • Työkaluja materiaalien tuotantoon
          • ThingLink – visuaalinen oppimiskokemus
          • Videon tekstitys Screencast-O-Maticilla
          • Moodlen H5P-sisällöt
          • Näin teet ruutukaappausvideon
          • Venngage – palvelu infograafien luomiseen
          • Näytä kaikki
        • Muita ohjeita
          • Miten ja missä hallitsen tiedostoja ja kansioita – File Explorer
          • Pikanäppäinten hyödyntäminen
          • Tiedostojen ja ohjelmien haku
          • HAMKin tietokoneiden ääniasetukset
          • Ohjeita HAMKin opinnäytetyön asiakirjamallin käyttöön
          • Näytä kaikki
  • Materiaalin jakaminen
        • Materiaalin jakaminen
          • Avoin oppimateriaali
          • Kaltura-videon jakaminen Moodlessa
          • Zoom istunnon tallentaminen ja jakaminen
          • OneDrive for Business ja tiedostojen hallinnointi
          • Funet FileSender -tiedostonjakopalvelu
  • ⬅

HAMKin digipedamentorit ja digitukihenkilöt


Kuuntele

HAMKin digipedamentorit ja digitukihenkilöt

bannerikuva_verkko_opetus

Sisältö


    Kuuntele

    Digipedamentorit

    Digipedamentorit kehittävät koulutusten ja tutkimusyksiköiden verkko-opetukseen liittyvää osaamista ja toimivat oman yksikkönsä henkilöstön digipedagogiikan kehittäjänä ja tukena. Digipedamentori

    1. kehittää yhdessä yksikkönsä opettajien ja henkilöstön kanssa moduulien digipedagogiikkaa.
    2. antaa jatkuvaa arjen tukea digipedagogiikan kysymyksiin liittyen.
    3. viestii oman yksikkönsä henkilöstölle aktiivisesti digipedagogiikkaan liittyvistä asioista ja mahdollisuuksista. 
    4. toimii Laadukas moduulitoteutus -valmennusten aikana mentorina oman yksikkönsä opettajille.
    5. kehittää koulutuksissa ja tutkimusyksiköissä moduuleja eModuuleiksi yhdessä moduulitiimin ja koulutuspäälliköiden kanssa.
    6. on mukana erilaisissa verkostoissa ja tuo näistä tietoa omalle yksikölleen.
    7. kehittää jatkuvasti omaa digipedagogiikan asiantuntijuuttaan.

    Digipedamentoritoiminnan kehittämisestä vastaa Jaana Kullaslahti / HAMK Edu.

    Yksiköiden digitukimentoreina toimivat seuraavat henkilöt:

    Biotalousosaamisen yksikkö

    • Jaana Nuuttila
    • Esa Lientola
    • Katja Virtanen

    Hyvinvointiosaamisen yksikkö

    • Heta-Maija Leino
    • Tuija Jurvanen

    Yrittäjyys-, liiketalous- ja teknologiaosaaminen

    • Linda Kantola
    • Eeva Niemelä
    • Timi Kohonen
    • Leena Mäkinen
    • Emmi Tarvainen

    Tutkimusyksiköt

    • Kirsi Korkealehto
    • Eri koulutusten digipedamentorit

    Digitukihenkilöt

    Digitukihenkilöt toimivat oman yksikkönsä henkilöstön teknisenä tukena. Saat heiltä apua mm. eri sovelluksiin liittyvissä kysymyksissä.

    Ammatillinen opettajakorkeakoulu

    • Anna Alftan
    • Mikko Kekki

    Biotalousosaamisen yksikkö

    • Jaana Nuuttila

    Hyvinvointiosaamisen yksikkö

    • Erika Salminen

    Hämeen ammatti-instituutti

    • Ari-Pekka Nieminen

    HAMK Up

    • Johanna Santala-Blom

    Yrittäjyys-, liiketalous- ja teknologiaosaaminen

    • Riku Hyttinen
    • Teemu Järvenpää
    • Timi Kohonen
    • Kimmo Koivula
    • Emmi Tarvainen
    • Pasi Vähämaa

    Päivitetty 4 kuukautta sitten
    Kategoriat: Verkko-opetus
    Avainsanat: digipedagogiikka, digipedamentori, digitukihenkilöt, emoduuli, tuki, verkko-opetus
    Oliko artikkeli hyödyllinen?

    Katso myös

    • ReadSpeaker-työkalu tarjoaa lukemisen apuvälineitä
    • Reaaliaikainen tekstitys ja käännös PowerPointissa
    • Teams-verkkoistunnon tallennus ja tallenteen jakaminen
    • Digipedavinkkejä verkko-opetuksen arkeen
    • Kirjautuminen HAMKin palveluihin

    Footer

    Hämeen ammattikorkeakoulu HAMK
    PL 230 13101 Hämeenlinna
    03 6461
    HAMK@HAMK.FI

    Tietosuoja
    Evästeet
    Alasottoilmoitus
    Saavutettavuusseloste
    Sivustokartta

    cc-lisenssi

    Tämä teos on lisensoitu Creative Commons Nimeä-JaaSamoin 4.0 Kansainvälinen -lisenssillä.