- Zoom-istuntojen tyypit
- Kyselyt ja aktivoinnit Teamsissa (Polls, Forms, Loop)
- Näin luot Teams-verkkotapaamiselle pitkäkestoisen linkin
- Kielen vaihtaminen M365-työpöytäsovelluksessa
- Microsoft Teamsin pienryhmätilat eli ”Breakout Roomit”
- OneNote digitaalisiin muistiinpanoihin
- Saavutettava Excel
- Teams webinaari eli verkkoseminaari
- Jäsenten lisääminen Teamsin tiimiin
- Sway interaktiivisten materiaalien luomiseen
- Opettajan EXAM-ohjeet
- Teamsin verkkotapaamiset
- Microsoft Forms kyselyiden luomiseen
- EXAMin usein kysytyt kysymykset
- Opiskelijan EXAM-ohjeet
- HAMKin EXAM-järjestelmän saavutettavuusseloste
- Henkilökohtainen ajanvaraus Bookings-palvelussa
- Laadukas moduulitoteutus
- Navigointi Teamsissa ja yleiset käytön asetukset
- PowerPoint näytön ja diojen tallentaminen
- Word -dokumentin muuntaminen EPUB -tiedostoksi
- Kuvausluvat opetuksessa
- Mihin käyttää generatiivista tekoälyä opetuksessa?
- Henkilötietojen käsittely toiminnan kehittämisessä
- HyFlex-laatukriteerit
- Tekoäly viestinnän tukena
- Tekoälyn käyttäjän muistilista opiskelijoille
- Tenttivierailu Hämeen ammattikorkeakoulussa (vierailijan ohje)
- Moodle-tehtävän kaikkien arviointien julkaiseminen kerralla
- Adobe Stock -kuvapankki
- Venngage – palvelu infograafien luomiseen
- Moodlen läsnäolo-aktiviteetti
- Kaltura-videon jakaminen Moodlessa
- Moodlen Kaltura Media Gallery
- Kaltura videon nosto Moodleen Kaltura Video Resource -aineistona
- Kaltura-video osana Moodle-keskustelualueen viestiä tai video tehtävänpalautuksena
- Moodle-työtilat toteutuksille
- Opettajan Moodle-ohjeita
- Käyttäjien lisääminen Moodle-työtiloihin
- Zoom LTI Pro -aktiviteetti Moodlessa
- Opiskelijan Moodle-ohjeet
- Adobe Express — visuaalisia sisältöjä vaivattomasti
- Kirjautuminen HAMK:n Zoom-palveluun
- unlimited.hamk.fi
- eMateriaalien saavutettavuus -webinaari
- Moodlen roskakori
- Opetus ja opiskelu verkossa
- Tekstityksen tavat HAMKissa
- Hybridiopetustilat Hämeenlinnan korkeakoulukeskuksella
- VDI – virtuaalinen työasema
- Ohjaa opiskelijan toimintaa ehdoilla ja rajoituksilla Moodlessa
- LeaD – Opetuksen digipedatuki
- ChatGPT, Gemini (Bard) ja Edge Copilot (Bing AI Chat)
- HAMKissa opetuksessa käytetyt palvelut ja työkalut
- HAMK Learn selkeäksi -laatukriteerit
- Exam-tentti
- ScreenPal ruututallennuksiin, editointiin ja tekstitysten tuottamiseen
- Videon tekstitys ScreenPalilla
- Kaltura Captions tekstitysten lisäämiseen ja muokkaukseen
- Zoom istuntoon osallistuvien gallerianäkymä
- Zoomin usein kysytyt kysymykset
- Zoom verkkoistunnon osallistujien roolit
- OneDrive for Business ja tiedostojen hallinnointi
- Teamsin kanavat ja työskentely niissä
- Reaaliaikainen tekstitys ja käännös PowerPointissa
- Microsoftin syventävä lukuohjelma
- Uudenlaiset koulutusten toteutusmallit – Mikro-oppiminen ja pelillistäminen
- Saavutettavuuden, inkluusion ja yhdenvertaisuuden tukeminen
- Video oppimisessa ja opetuksessa
- Modulaarisuus oppimisessa ja opetuksessa
- Miksi, mitä, miten – Oppimisanalytiikka opettajan ja oppijan apuna
- Teamsin tiedostot
- Sisältöjen kopiointi Moodle-työtilasta toiseen
- Poikkeuspääsyt, esim. pidennetty tenttiaika Moodlessa
- Henkilötietojen käsittelyn lyhyt muistilista
- Ohjeita HAMKin opinnäytetyön asiakirjamallin käyttöön
- Edistymisen seuranta Moodlessa
- Moodle-työtilan rakentaminen: tehtävien ja sisällön lisääminen
- Alityötila
- Teams-verkkoistunnon tallennus ja tallenteen jakaminen
- Digivision koulutuksia
- Tietosuoja – Rekisteröidyn informointi (tietosuojailmoitus)
- Oppimistehtävän mallipohja
- Arenen suositukset tekoälyn hyödyntämisestä ammattikorkeakouluille
- Tehtävän mallipohja ja tekoälyn liikennevalomalli Moodlen tekstieditorissa
- MOOC-tarjonnan käyttötarkoitukset ja kriteerit
- Tekstitystiedoston tuottaminen Screenpal-ohjelmassa
- Piirtopöydän tai kosketusnäytön hyödyntäminen opetuksessa
- Kalturan evästeet / 3rd party cookies
- Wave-laajennuksen käyttö
- Moodlen H5P-sisällöt
- Tekoäly opiskelijan tukena
- Microsoft Loop – alusta työn organisoinnille
- Miro – virtuaalinen valkotaulu yhteistyölle
- Blogikirjoituksia digipedagogiikan aihepiiristä
- Tekoäly — usein kysytyt kysymykset (UKK)
- Parhaat käytännöt tekoälyn vastuulliseen hyödyntämiseen tutkimuksen apuvälineenä
- Ammattimaiset tuotannot
- Kesän 2025 Moodle-päivitys pähkinänkuoressa
- Kuinka tunnistaa tekoälyllä luotua tekstiä
- Wonda – immersiivisten oppimiskokemusten rakentamiseen
- Kaltura-videon jakaminen: linkittäminen tai upottaminen muuhun materiaaliin
- Moodlen arviointi ja arviointikirja
- 24/7-toteutukset
- Laki digitaalisten palveluiden tarjoamisesta edistää videoiden ja äänitiedostojen saavutettavuutta
- H5P-tehtävät joustavasti käyttöön sisältöpankista
- Zoom-sovelluksen päivittäminen
- Näytön jakamisen vaihtoehdot Teamsissa
- Tapahtumakäsikirja
- Verkkotapahtuman järjestäjän muistilista
- Erilaisten opiskelijoiden huomioiminen verkko-opetuksessa
- Sujuvasti saavutettavaksi -viikkovinkit
- Tekoäly – sovelluksia ja hyödyllisiä linkkejä
- Kuuloon, näköön ja motoriikkaan liittyvien haasteiden huomioiminen verkko-opetuksessa
- Miten parannan tekstini saavutettavuutta oppimateriaaleissa ja ohjeissa?
- Opiskelijoiden moninaisuus ja UDHL pedagogisen kehittämisen lähteenä
- Microsoft Whiteboard – Digitaalinen valkotaulu
- Kalturan kanavasoittolistat
- Äänenlaadun parantaminen Zoom-tallenteisiin
- Yhdessä kehittyminen tiiminä – tekoälyn hyödyntäminen työssä
- Miten kehittää omaa työtä ja hyödyntää tekoälyä
- Moodlen tekstieditorina TinyMCE
- HAMKin digipedamentorit ja digitukihenkilöt
- Microsoft 365 -palvelut
- Microsoft Teams: peruskäyttö ja vinkkejä
- Opinnäytetyöhön liittyviä esimerkkejä
- Miten käytän tekoälyä tekijänoikeuksia kunnioittaen?
- MS Viva Learning
- Tekoäly (AI)
- Generatiivinen tekoäly
- HAMKin Moodle-oppimisalustat
- Moodle-profiili, käyttökieli ja ilmoitukset
- Tiedon luokittelu
- Videoiden tekstittäminen edistää saavutettavuutta
- UDL-periaatteita erilaisten opiskelijoiden huomioimiseksi
- Viva Engage HAMKin sisäisen viestinnän välineenä
- Webropol -palvelut
- Verkossa järjestettävien seminaarien ja webinaarien tekninen tuki
- Teamsin ja Zoomin toimintojen vertailua
- Osaamismerkit HAMKissa
- MOOCien suunnittelu ja rakentaminen HAMKissa
- Mitä ovat henkilötiedot ja erityiset (arkaluonteiset) henkilötiedot?
- Ohjeistusta käyttäjälle tekoälysovelluksen kokeiluun
- Asioita, joissa tekoäly on huono
- Digipedavinkkejä verkko-opetuksen arkeen
- Palveluita ePortfolioiden rakentamiseen
- Tenttiakvaarion ja EXAMin käyttösäännöt
- Olenko vapaa vai varattu? – Outlookin kalenterimerkintöjen näkymistavat
- Planner tehtävien hallinnointiin
- Eduhouse
- ThingLink – visuaalinen oppimiskokemus
- ThingLink osaksi PowerPoint-esitystä
- Eettiset periaatteet tekoälyn käyttöön tiivistetysti
- Parhaat käytännöt tekoälyn vastuulliseen hyödyntämiseen opetuksessa
- Teamsin keskustelut ja puhelut
- Näin teet dokumentista saavutettavan
- Kirjautuminen HAMKin palveluihin
- Adoben ohjelmien asennusohje
- Tekoäly tiedonhaun tukena
- Moodlen automaattiset muistutusviestit
- Videotuotanto
- Toiminta Zoom-istunnon osallistujana
- Moodle työtilan osioiden korostaminen
- Mitä tietoja osallistujat näkevät Zoom-istunnon aikana tai tallenteella
- Miten toimia videota kuvatessa?
- Lisätehtävistä lisäpisteitä Moodlessa
- Zoomin tietosuoja
- Moodlen virtuaaliseinä
- Kaltura Video Editor
- Videon käsikirjoittaminen
- Funet FileSender -tiedostonjakopalvelu
- Zoomin henkilökohtainen istuntotila
- Kalturan analytiikkatyökalut auttavat opiskelijan ohjauksessa
- Moodle-työtilan perustaminen
- Closed Captions -toiminto Zoomissa
- Zoom-webinaarit
- Ohjeita Zoom-istuntoon osallistuville
- Open Broadcaster Software / OBS
- Tietosuoja tutkimuksessa
- Tietosuoja – vaikutustenarviointi
- Moodlen oppimisanalytiikkatyökalut opiskelijalle
- ePortfoliolla osaaminen näkyviin sähköisesti
- Moodle-työtilan päiväykset kerralla kuntoon
- Etätentti, etävalvottu tentti
- Opiskelijoiden Zoom-tunnusten käytön yhtenäistäminen
- OneDrive-lisäosan avulla lataat Moodle-työtilaan tiedostokopion helposti
- Kaltura-videoiden hyödyntäminen Moodlessa
- Zoom-istunnon odotushuone, Waiting Room
- Videointitilat Forssassa
- Moodlen toiminta keskustelualueilla
- Toimintojen automatisointi Moodlessa
- Laadukkaan materiaalin teknisiä määritteitä
- Videon editointi
- Kaltura Express Capture
- Kaltura Hotspots
- Kaltura videon lisääminen kanavalle
- Henkilötietojen käsittelyn sopimukset (DPA)
- Tekstin liittäminen Moodle-työtilaan
- Zoom-istunnon tulkkaus Interpretation-toiminnolla
- Vuorovaikutuksen lisääminen Zoom-istuntoon
- Webropol kyselyt ja tietosuoja
- Moodlen kuvagallerian käyttö
- Arviointiasteikon käyttäminen arviointikirjassa
- Zoom istunnon käynnistäminen ja toiminta istunnon hostina
- Osaamismerkkien näyttäminen Moodlessa
- Zoomin Focus Mode
- Keskusteluviestien näkyminen Teams-kokouksissa
- Työtilan H5P-työkalulla tuotettujen sisältöjen tuominen sisältöpankkiin
- Zoomin yleiset käyttöön liittyvät asetukset
- ReadSpeaker-työkalu tarjoaa lukemisen apuvälineitä
- Tietosuojan käsitteet
- Kutsumattomia vieraita Zoom-istunnoissa? Toimintaohjeet yllättävien tilanteiden varalle
- Moodlen arviointimatriisi
- Moodlen tentti
- Tekstittäjän tarkistuslista
- Moodlen tehtävän palautus
- Moodlen ryhmät ja ryhmittelyt
- Liittyminen Zoom-istuntoon
- Zoom ääni- ja videoasetukset
- Kaltura-videon lataus palveluun
- Aineistoja hybridityöskentelyn tueksi
- Moodle-työtilan perusasetukset
- Moodle-työpöytä ja omat työtilat
- Moodle-työtilat eri tavoin rakentuville moduuleille
- Moodlen tehtävä
- Polls-kyselyt Zoomissa
- Miten lähteä liikkeelle saavutettavuuden kanssa?
- Kamera ja näköyhteys hybriditilanteessa
- Laskenta Moodlen arviointikirjassa
- Moodlen keskustelualueet
- Zoom pienryhmätyöskentely
- Tiedoston lisääminen videosivulle Kalturaan
- Sähköinen allekirjoitus
- Kalturan omien videoiden lajittelu ja hakeminen My Media -listauksesta
- Opiskelija palauttaa Moodle-tehtävään Kaltura-videon
- Videomateriaalin tuottaminen
- Zoom-istunnon tallentaminen ja jakaminen
- Kohti osallistavaa eOppimista – TINEL
- Omistajuuden vaihtaminen videolle Kalturassa
- Kalturan videoiden muokkausoikeuden lisääminen toiselle käyttäjälle ja videon omistajan vaihtaminen
- Moodle-työtilojen metalinkitys
- ThingLink sisällön käyttäminen Learn-Moodlessa
- Kalturan videoiden ryhmittely
- Kalturan kontrastien parantaminen
- Kalturassa aiemmin julkaistun videon kategorian vaihtaminen
- Tyyleillä saavutettavampaa Moodle-sisältöä
- Siteimprove-laajennuksen käyttö Moodle-työtilan saavutettavuuden arvioinnissa
- Vinkit laadukkaan tekstityksen tuottamiseen
- Kalturan Quiz-videot
- Zoom istunnon perustaminen ja jakaminen
- YouTube-videon lisäys Kalturaan
- Tuotantomallien vertailu (video, podcast ja animaatio)
- Kaltura Timeline
- Kaltura Personal Capturen asennus
- Plagioinnin tarkastamisen ohjeet
- Avustava teknologia – saavutettavuus
- ZOOM-palvelu
- Kuvaruutukaappaus Kaltura Personal Capture -sovelluksella
- Oppimisanalytiikka auttaa opiskelijan ohjauksessa
- Moodlen analytiikkatyökalut auttavat opiskelijan ohjauksessa
- DigiCampus ESA-osahankkeen tuotokset
- Videon lataaminen Kalturaan Moodlen kautta
- Suoritusten merkintä käsin Moodlessa
- Näin teet ruutukaappausvideon
- Moodlen ryhmätyöt
- Trail – AV-kaluston varaus- ja lainauspalvelu
- Kalturan soittolistat
- Hybridisalkun (Hybrid kit) käyttöohje
- Kaltura-videonjakopalvelu
- Moodle 4.1 muutoksia versioon 3.9
- FindTime-toiminto Outlookissa haarukoi eri toimijoiden kanssa palaveriajankohtaa
- Kalturan kanavat
- Backup Teacher Moodlessa
- Tehtävän arviointi Moodlessa
- Blogikirjoituksia hybridiopetuksen- ja työskentelyn aihepiiristä
- HAMKin avoimen oppimisen ja oppimateriaalin periaatteet
- Hybriditapaamisen suunnittelu
- Safe Exam Browser sulkee muut ohjelmat Moodle-tentin ajaksi
- Laatukriteeristöt
- Käsikirjoitus – Storyboard
- Luonnos – Blueprint
- Palaute ja kehittäminen
- Moduulitoteutuksen suunnittelun vaiheet
- Nonstop-toteutus – joustavasti omaan tahtiin
- Hybridiopetus – samanaikaisesti etänä ja läsnä