- Teams-verkkoistunnon tallennus ja tallenteen jakaminen
- Moodle-työtilat eri tavoin rakentuville moduuleille
- Sisältöjen kopiointi Moodle-työtilasta toiseen
- Moodlen tekstieditorin painikkeet
- Toiminta Zoom-istunnon osallistujana
- HyFlex-laatukriteerit
- Tyyleillä saavutettavampaa Moodle-sisältöä
- Vinkit laadukkaan tekstityksen tuottamiseen
- Laki digitaalisten palveluiden tarjoamisesta edistää videoiden ja äänitiedostojen saavutettavuutta
- Tekstittäjän tarkistuslista
- Zoom LTI Pro -aktiviteetti Moodlessa
- Äänenlaadun parantaminen Zoom-tallenteisiin
- Yksityisten kanavien käyttö ja hallinnointi Teamsissa
- Reaaliaikainen tekstitys ja käännös PowerPointissa
- Exam-tentti
- Moodle on HAMKin ja HAMIn virallinen oppimisympäristö
- Microsoft 365 palvelut (ent. Office 365)
- PowerPoint- ja PowerPoint online -ohjelmat pähkinänkuoressa
- Työtilan H5P-työkalulla tuotettujen sisältöjen tuominen sisältöpankkiin
- HAMKin digipedamentorit ja digitukihenkilöt
- eDuuni
- Microsoft Forms kyselyiden luomiseen
- Etätentti, etävalvottu tentti
- Tekstin liittäminen Moodle-työtilaan
- Teamsin tiedostot
- CampusOnline-kurssien kirjautumisessa huomioitavaa
- Teamsin ja Zoomin toimintojen vertailua
- Keskusteluviestien näkyminen Teams-kokouksissa
- Teamsin kanavat ja työskentely niissä
- Videointitilat Forssassa
- ReadSpeaker-työkalu tarjoaa lukemisen apuvälineitä
- ThingLink – visuaalinen oppimiskokemus
- Adobe Express — visuaalisia sisältöjä vaivattomasti
- Kaltura-videonjakopalvelu
- HAMKin EXAM-järjestelmän saavutettavuusseloste
- Sway interaktiivisten materiaalien luomiseen
- unlimited.hamk.fi
- eMateriaalien saavutettavuus -webinaari
- Tenttivierailu Hämeen ammattikorkeakoulussa (vierailijan ohje)
- Kesän 2023 Moodle-päivitys pähkinänkuoressa
- OneDrive for Business ja tiedostojen hallinnointi
- OneDrive-lisäosan avulla lataat Moodle-työtilaan tiedostokopion helposti
- Planner tehtävien hallinnointiin
- Vuorovaikutuksen lisääminen Zoom-istuntoon
- Microsoft Teams: peruskäyttö ja vinkkejä
- Tulostimen asentamien
- Moodle-työtilan päiväykset kerralla kuntoon
- Pikanäppäinten hyödyntäminen
- Avustava teknologia – saavutettavuus
- Näin tuotat Swaylla saavutettavaa opetusmateriaalia
- Aineistoja hybridityöskentelyn tueksi
- Tiedostojen ja ohjelmien haku
- Kaltura-videon lataus palveluun
- Miten ja missä hallitsen tiedostoja ja kansioita – File Explorer
- ZOOM-palvelu
- Webropol kyselyt ja tietosuoja
- Kutsumattomia vieraita Zoom-istunnoissa? Toimintaohjeet yllättävien tilanteiden varalle
- EXAM-tenttiakvaarion tilaohje
- H5P-tehtävät joustavasti käyttöön sisältöpankista
- EXAMin usein kysytyt kysymykset
- Safe Exam Browser sulkee muut ohjelmat Moodle-tentin ajaksi
- Opettajan EXAM-ohjeet
- Opiskelijan EXAM-ohjeet
- Tenttiakvaarion ja EXAMin käyttösäännöt
- YouTube-videon lisäys Kalturaan
- Kalturan Quiz-videot
- Zoom-istunnon tulkkaus Interpretation-toiminnolla
- Kuvausluvat opetuksessa
- Moodle-työtilan perustaminen
- Ajanvaraus Outlook-kalenterista lomakkeella – Bookings with me
- Henkilötietojen käsittelyn lyhyt muistilista
- Zoom istunnon perustaminen ja jakaminen
- Liittyminen Zoom-istuntoon
- MOOC-tarjonnan käyttötarkoitukset ja kriteerit
- Zoom verkkoistunnon osallistujien roolit
- Zoom istunnon tallentaminen ja jakaminen
- Zoom pienryhmätyöskentely
- Zoomin usein kysytyt kysymykset
- Alityötila
- Kirjautuminen HAMK:n Zoom-palveluun
- Jäsenten lisääminen Teamsin tiimiin
- Eduhouse
- Zoom ääni- ja videoasetukset
- Osaamismerkit HAMKissa
- Mitä ovat henkilötiedot ja erityiset (arkaluonteiset) henkilötiedot?
- Venngage – palvelu infograafien luomiseen
- ThingLink sisällön käyttäminen Learn-Moodlessa
- Tiedon luokittelu
- Ohjeita Zoom-istuntoon osallistuville
- ScreenPal ruututallennuksiin, editointiin ja tekstitysten tuottamiseen
- Kaltura videon nosto Moodleen Kaltura Video Resource -aineistona
- Ohjeita HAMKin opinnäytetyön asiakirjamallin käyttöön
- Zoomin yleiset käyttöön liittyvät asetukset
- Teamsin keskustelut ja puhelut
- Moodlen Kaltura Media Gallery
- Erilaisten opiskelijoiden huomioiminen verkko-opetuksessa
- Henkilötietoja sisältävän paperiaineiston tuhoaminen
- Backup Teacher Moodlessa
- O365n Kielen vaihtaminen Office 365n työpöytäsovelluksessa
- Kalturan videoiden muokkausoikeuden lisääminen toiselle käyttäjälle ja videon omistajan vaihtaminen
- Kaltura Personal Capturen asennus
- Kuvaruutukaappaus Kaltura Personal Capture -sovelluksella
- Videoiden tekstittäminen edistää saavutettavuutta
- Tekoäly (AI)
- Videon tekstitys ScreenPalilla
- Lightboard – ohjeet
- Kaltura-videon jakaminen: linkittäminen tai upottaminen muuhun materiaaliin
- Videon käsikirjoittaminen
- Open Broadcaster Software / OBS
- Kaltura Video Editor
- Videointiohjeita
- Blogipostauksen hakukoneoptimointi (SEO)
- Henkilötietojen käsittelyn sopimukset (DPA)
- Näin teet ruutukaappausvideon
- Moodle 4.1 muutoksia versioon 3.9
- Videotuotanto
- Videon lataaminen Kalturaan Moodlen kautta
- Yoast SEO -työkalu auttaa hakukoneoptimoinnissa
- Kaltura-videon jakaminen Moodlessa
- Tietosuoja – Rekisteröidyn informointi (tietosuojailmoitus)
- Tietosuoja tutkimuksessa
- Tietosuoja – vaikutustenarviointi
- Arenen suositukset tekoälyn hyödyntämisestä ammattikorkeakouluille
- Tietosuoja opinnäytetöissä
- PowerPoint näytön ja diojen tallentaminen
- Kalturan kanavat
- Tietosuojan käsitteet
- Yammer HAMKin sisäisen viestinnän välineenä
- VDI – virtuaalinen työasema
- Kalturan soittolistat
- Laadukas moduulitoteutus
- Sujuvasti saavutettavaksi -viikkovinkit
- Verkossa järjestettävien seminaarien ja webinaarien tekninen tuki
- Opiskelijoiden Zoom-tunnusten käytön yhtenäistäminen
- Moodlen virtuaaliseinä
- Toteutuksen rakentaminen työtilaan
- Kalturan videoiden ryhmittely
- Saavutettava Excel
- Henkilötietojen käsittely toiminnan kehittämisessä
- Opiskelijoiden moninaisuus ja UDHL pedagogisen kehittämisen lähteenä
- Näin teet dokumentista saavutettavan
- Zoomin Focus Mode
- Kaltura Timeline
- UDL-periaatteita erilaisten opiskelijoiden huomioimiseksi HAMKin toimintaohjeiston sisällä
- Microsoft Teamsin pienryhmätilat eli “Breakout Roomit”
- Kaltura-video osana Moodle-keskustelualueen viestiä tai video tehtävänpalautuksena
- Kaltura Captions tekstitysten lisäämiseen ja muokkaukseen
- Oppimisanalytiikka auttaa opiskelijan ohjauksessa
- FindTime-toiminto Outlookissa haarukoi eri toimijoiden kanssa palaveriajankohtaa.
- Moodle-työtilat toteutuksille
- Kalturassa aiemmin julkaistun videon kategorian vaihtaminen
- Moodle-työtilan perusasetukset
- Teamsin verkkotapaamiset
- Miten lähteä liikkeelle saavutettavuuden kanssa?
- Käyttäjien lisääminen Moodle-työtiloihin
- Opettajan Moodle-ohjeita
- Moodle-työtilan rakentaminen: tehtävien ja sisällön lisääminen
- Moodlen roskakori
- Tehtävän arviointi Moodlessa
- Ohjaa opiskelijan toimintaa ehdoilla ja rajoituksilla Moodlessa
- Moodlen analytiikkatyökalut auttavat opiskelijan ohjauksessa
- Moodle-työtilojen metalinkitys
- Moodlen ryhmät ja ryhmittelyt
- Moodlen arviointi ja arviointikirja
- Suoritusten seuranta Moodlessa
- Verkkotapahtuman järjestäjän muistilista
- Edistymisen seuranta Moodlessa (Completion Progress -lohko)
- ChatGPT, Bard ja Bing AI Chat
- Moodlen ryhmätyöt
- Arviointiasteikon käyttäminen arviointikirjassa
- Moodlen oppimispäiväkirja
- Moodlen H5P-sisällöt
- Moodlen tekstieditorissa uusia toimintoja
- Moodle työtilan osioiden korostaminen
- Moodlen läsnäolo
- Opiskelija palauttaa Moodle-tehtävään Kaltura-videon
- Moodlen videotehtävän arviointi
- Opinnäytetyöhön liittyviä esimerkkejä
- Moodlen tentti
- Moodlen tehtävä
- Zoom-istunnon odotushuone, Waiting Room
- Opinnoille ilmoittautuminen (Opiskelijan Pakki-ohjeet)
- Ilmoittautumisohje
- Moodlen profiilitiedot ja käyttökielen valinta
- Moodle-työtilaan liittyminen
- Moodlen tehtävän palautus
- Moodlen toiminta keskustelualueilla
- Opiskelijan Moodle-ohjeet
- Kalturan analytiikkatyökalut auttavat opiskelijan ohjauksessa
- Opetuksen suunnittelu ja valmistelu Pepissä ja Moodlessa
- Kalturan omien videoiden lajittelu ja hakeminen My Media -listauksesta
- Microsoftin syventävä lukuohjelma
- Teamsin tehtävien hallinta Plannerissa
- Closed Captions -toiminto Zoomissa
- Tekoälyn käyttäjän muistilista opiskelijoille
- MS Viva Learning
- Poikkeuspääsyt ja pidennetty yksilöllinen tenttiaika Moodlessa
- Lisätehtävistä lisäpisteitä Moodlessa
- Kaikki, mitä tarvitsee tietää hyvästä kokouksesta
- Moodle-tehtävän kaikkien arviointien julkaiseminen kerralla
- Kirjautuminen HAMKin palveluihin
- Osaamismerkkien näyttäminen Moodlessa
- OneNote digitaalisiin muistiinpanoihin
- Trail – AV-kaluston varaus- ja lainauspalvelu
- Polls-kyselyt Zoomissa
- Word -dokumentin muuntaminen EPUB -tiedostoksi
- Navigointi Teamsissa ja yleiset käytön asetukset
- Mitä tietoja osallistujat näkevät Zoom-istunnon aikana tai tallenteella
- Kalturan kanavasoittolistat
- Näytön jakamisen vaihtoehdot Teamsissa
- Tiedoston lisääminen videosivulle Kalturaan
- Tekstitystiedoston tuottaminen Screencast-O-Maticilla
- Zoom-sovelluksen päivittäminen
- Miten toimia videota kuvatessa?
- Moodlen automaattiset muistutusviestit
- Suoritusten merkintä käsin Moodlessa
- Hybridiopetustilat Hämeenlinnan korkeakoulukeskuksella
- Toimintojen automatisointi Moodlessa
- Kamera ja näköyhteys hybriditilanteessa
- Moodlen arviointimatriisi
- Plagioinnin tarkastamisen ohjeet
- Laskenta Moodlen arviointikirjassa
- Muistilista omaa näyttöä jakavalle tai tallentavalle
- Moodlen keskustelualueet
- Moodlen oppimisanalytiikkatyökalut opiskelijalle
- Kuuloon, näköön ja motoriikkaan liittyvien haasteiden huomioiminen verkko-opetuksessa
- Kalturan kontrastien parantaminen
- Videon editointi
- HAMKin tietokoneiden ääniasetukset
- HAMKissa opetuksessa käytetyt palvelut ja työkalut
- ThingLink osaksi PowerPoint-esitystä
- Miten parannan tekstini saavutettavuutta oppimateriaaleissa ja ohjeissa?
- Laadukkaan materiaalin teknisiä määritteitä
- Adoben ohjelmien asennusohje
- Kaltura Express Capture
- Videomateriaalin tuottaminen
- Moduulin esittelyvideoprojektin vaiheet
- Kaltura Hotspots
- Teamsin hakutoiminto
- Microsoft Whiteboard – Digitaalinen valkotaulu
- Palveluita ePortfolioiden rakentamiseen
- Hybridisalkun (Hybrid kit) käyttöohje
- Moodle-työpöytä ja omat työtilat
- Miten tilata tekstitys videoon?
- Näin luot Teams-verkkotapaamiselle pitkäkestoisen linkin
- ePortfoliolla osaaminen näkyviin sähköisesti
- Kalturan evästeet / 3rd party cookies
- Opetus ja opiskelu verkossa
- Zoom istuntoon osallistuvien gallerianäkymä
- Videointitilat Hämeenlinnan korkeakoulukeskuksessa
- Zoomin henkilökohtainen istuntotila
- Teams webinaari eli verkkoseminaari
- Zoomin tietosuoja
- Kyselyt Teamsissa
- DigiCampus ESA-osahankkeen tuotokset
- Kaltura-videoiden hyödyntäminen Moodlessa
- Piirtopöydän tai kosketusnäytön hyödyntäminen opetuksessa
- Blogikirjoituksia digipedagogiikan aihepiiristä
- Digipedavinkkejä verkko-opetuksen arkeen
- Jaettujen kanavien käyttö ja hallinnointi Teamsissa
- Funet FileSender -tiedostonjakopalvelu
- Zoom istunnon käynnistäminen ja toiminta istunnon hostina
- Siteimprove-laajennuksen käyttö Moodle-työtilan saavutettavuuden arvioinnissa
- Wave-laajennuksen käyttö
- Moodlen kuvagallerian käyttö
- Kaltura videon lisääminen kanavalle
- Zoom-istuntojen tyypit
- Zoom-webinaarit
- Webropol -palvelut
- Tapahtumakäsikirja
- Blogikirjoituksia hybridiopetuksen- ja työskentelyn aihepiiristä
- HAMKin avoimen oppimisen ja oppimateriaalin periaatteet
- Hybriditapaamisen suunnittelu
- Peppi ja Pakki opintojen ohjaukseen
- Laatukriteerit
- Käsikirjoitus – Storyboard
- Luonnos- Blueprint
- Palaute ja kehittäminen
- Moduulitoteutuksen suunnittelun vaiheet
- Nonstop-toteutus – rajoittamatonta opiskelua ja opetusta?
- Hybridiopetus – samanaikaisesti etänä ja läsnä