• Hyppää ensisijaiseen valikkoon
  • Hyppää pääsisältöön
  • Hyppää alatunnisteeseen
Digipedaohjeet

Digipedaohjeet

  • English
MENUMENU
  • Suunnittelu
        • Opetuksen suunnittelu
          • Digipedavinkkejä verkko-opetuksen arkeen
          • Avoin oppimateriaali
          • Moduulitoteutuksen suunnittelun vaiheet
          • Opetuksen suunnittelu ja valmistelu Pepissä ja Moodlessa
          • Nonstop-toteutus – rajoittamatonta opiskelua ja opetusta?
          • Näytä kaikki
        • Moduulin suunnittelu ja toteutus
          • Toteutuksen rakentaminen työtilaan
          • Käsikirjoitus – Storyboard
          • Laadukas moduulitoteutus
          • Digipedavinkkejä verkko-opetuksen arkeen
          • Osaamismerkit HAMKissa
          • Näytä kaikki
        • Moodle-työtilan suunnittelu ja rakentaminen
          • Moodle-työtilan perustaminen
          • Moodle-työtilan perusasetukset
          • Moodle-työtilan rakentaminen: tehtävien ja sisällön lisääminen
          • Sisältöjen kopiointi Moodle-työtilasta toiseen
          • Käyttäjien lisääminen Moodle-työtiloihin
          • Näytä kaikki
        • Verkkotapaamisten suunnittelu
          • Kirjautuminen Zoom-palveluun
          • Zoom istunnon perustaminen ja jakaminen
          • Zoom pienryhmätyöskentely
          • Näin järjestät verkkokokouksen tai puhelun Teamsissä
          • Teamsin keskustelut, puhelut ja kokoukset
          • Näytä kaikki
        • Työkaluja suunnitteluun
          • Planner tehtävien hallinnointiin
          • Microsoft Whiteboard – Digitaalinen valkotaulu
          • Näytä kaikki
  • Opetus ja ohjaus
        • Verkko-opetus ja opiskelu
          • Digipedavinkkejä verkko-opetuksen arkeen
          • Opetus ja opiskelu verkossa
          • Kirjautuminen HAMKin palveluihin
          • Laatukriteeristö
          • Nonstop-toteutus – rajoittamatonta opiskelua ja opetusta?
          • Näytä kaikki
        • Verkkotentit
          • Moodlen tentti
          • Kypsyysnäyte Moodlessa
          • EXAM-tenttiakvaarion tilaohje
          • Näytä kaikki
        • Verkkotapaamiset
          • Kaikki, mitä tarvitsee tietää hyvästä kokouksesta
          • Muistilista omaa näyttöä jakavalle tai tallentavalle
          • Näin järjestät verkkokokouksen tai puhelun Teamsissä
          • Liittyminen Zoom-istuntoon
          • Zoom ääni- ja videoasetukset
          • Näytä kaikki
        • Oppimisanalytiikka
          • Oppimisanalytiikka auttaa opiskelijan ohjauksessa
          • Edistymisen seuranta Moodlessa (Completion Progress -lohko)
          • Moodle-valmennukset
          • Näytä kaikki
        • Oppimisalustat
          • Moodlen ryhmät ja ryhmittelyt
          • Sisältöjen kopiointi Moodle-työtilasta toiseen
          • Moodlen arviointi ja arviointikirja
          • Zoom istunnon käynnistäminen ja toiminta istunnon hostina
          • Näytä kaikki
        • Ryhmätyöskentely
          • Moodlen ryhmätyöt
          • Zoom pienryhmätyöskentely
          • Microsoft Whiteboard – Digitaalinen valkotaulu
          • Planner tehtävien hallinnointiin
          • Teams-ohjeet
          • Näytä kaikki
        • Saavutettava opetus
          • Näin teet dokumentistasi saavutettavan
          • Videoiden tekstittäminen edistää saavutettavuutta
          • Vinkit laadukkaan tekstityksen tuottamiseen
          • Videon tekstitys Screencast-O-Maticilla
          • Tyyleillä saavutettavampaa Moodle-sisältöä
          • Näytä kaikki
        • Viestiminen
          • Yammer HAMKin sisäisen viestinnän välineenä
          • Työyhteisöviestintä
          • Moodlen keskustelualueet
          • Blogipostauksen hakukoneoptimointi (SEO)
          • Teamsin keskustelut, puhelut ja kokoukset
          • Näytä kaikki
        • Tietosuoja
          • Tiedon luokittelu
          • Henkilötietojen käsittelyn lyhyt muistilista
          • Mitä ovat henkilötiedot ja erityiset (arkaluonteiset) henkilötiedot?
          • Kuvausluvat opetuksessa
          • Zoomin tietosuoja
          • Näytä kaikki
  • Materiaalin tuotanto
        • Videotuotanto
          • Videotuotanto
          • Videon käsikirjoittaminen
          • Videon editointi
          • Videostreamaus (Video live streaming)
          • Miten toimia videota kuvatessa? 
          • Näytä kaikki
        • Saavutettava materiaalituotanto
          • Näin teet dokumentistasi saavutettavan
          • Videoiden tekstittäminen edistää saavutettavuutta
          • Vinkit laadukkaan tekstityksen tuottamiseen
          • Tyyleillä saavutettavampaa Moodle-sisältöä
          • Videon tekstitys Screencast-O-Maticilla
          • Näytä kaikki
        • Kyselyt
          • Microsoft Forms kyselyiden luomiseen
          • Webropol -palvelut
          • Webropol kyselyt ja tietosuoja
          • Forms – työkalu lomakkeiden luontiin -valmennus
          • Näytä kaikki
        • Työkaluja materiaalien tuotantoon
          • Kaltura-videon lataus palveluun
          • OneDrive for Business ja tiedostojen hallinnointi
          • Moodlen H5P-sisällöt
          • Näin teet ruutukaappausvideon
          • Venngage-palvelu infograafien luomiseen
          • Näytä kaikki
        • Muita ohjeita
          • Miten ja missä hallitsen tiedostoja ja kansioita – File Explorer
          • Pikanäppäinten hyödyntäminen
          • Tiedostojen ja ohjelmien haku
          • HAMKin tietokoneiden ääniasetukset
          • Ohjeita HAMKin opinnäytetyön asiakirjamallin käyttöön
  • Materiaalin jakaminen
        • Materiaalin jakaminen
          • Avoin oppimateriaali
          • Kaltura-videon jakaminen Moodlessa
          • Etäsession tallennus Teamsissa ja videon jakaminen Streamin kautta
          • Zoom istunnon tallentaminen ja jakaminen
          • OneDrive for Business ja tiedostojen hallinnointi
          • Näytä kaikki

Toteutuksen rakentaminen työtilaan


Kuuntele

Toteutuksen rakentaminen työtilaan

Sisältö


    Kuuntele

    Tehtävän suunnittelu – mallitehtävän/tehtäväpohjan  runko

    Suunnittelupohja auttaa rakentamaan selkeitä ja käyttäjäystävällisiä oppimistehtäviä. Tehtävien tarkoitus, tavoite, suoritustapa, arviointikriteerit, aikataulu ja arvioitu ajankäyttö on kuvattu selkeästi opiskelijoille (eAMK laatukriteerit).

    Katso tarkoituksen mukaisesti mitä väliotsikoita tarvitaan tehtävään.

    Katso tarkoituksen mukaisesti mitä väliotsikoita tarvitaan tehtävään.

    Tehtävän tavoitteet/sisällöt/toiminnat

    Tehtävän tarkoitus

    • Tämä tehtävän avulla…
    • Suoritettuasi tämän tehtävän ymmärrät…
    • Tämä tehtävä vastaa osaamistavoitteeseen…
    • Mitä on tarkoitus oppia? (osaaminen)

    Tiedon lähteet, sytykkeet

    • Aineistot & materiaalit, luennot ym.​

    Työskentelyohje & ajoitus

    • Oppimisen skriptaus – miten opitaan?​
    • Miten työskennellään?
    • Yksin – yhdessä?
    • Tehtävän ajoitus

    Ohjaus ja palaute

    • Kuka?
    • Miten?
    • Milloin?

    Arviointi

    • Kuka arvioi?
    • Miten?
    • Milloin?

    Yhteys työelämään

    • Miten näkyy toteutuksen toiminnassa?

    Ajankäytön ja työmäärän mitoittaminen

    • Opiskelijalle tiedoksi oletettu työmäärä

    Linkitys seuraavaan tehtävään

    Kokonaisuuden sisältö

    • Laadukas moduulitoteutus
    • Laatukriteeristö
    • Luonnos
    • Käsikirjoitus-Storyboard
    • Toteutuksen rakentaminen
    • Palaute ja kehittäminen

    Päivitetty 2 kuukautta sitten
    Kategoriat: Laadukas moduulitoteutus, Moduulin suunnittelu ja toteutus, Moodle, Moodle-työtilan suunnittelu ja rakentaminen, Opettaja
    Avainsanat: Aktiviteettejä aineistoja ja toimintoja Moodlessa, malli tehtävärunko, mallipohja, oppimistehtävä, tehtävä
    Oliko artikkeli hyödyllinen?

    Katso myös

    • Laadukas moduulitoteutus -valmennus
    • Palaute ja kehittäminen
    • Käsikirjoitus – Storyboard
    • Luonnos- Blueprint
    • Laatukriteeristö

    Footer

    Hämeen ammattikorkeakoulu HAMK
    PL 230 13101 Hämeenlinna
    03 6461
    HAMK@HAMK.FI

    Tietosuoja
    Evästeet
    Alasottoilmoitus
    Saavutettavuusseloste
    Sivustokartta

    cc-lisenssi

    Tämä teos on lisensoitu Creative Commons Nimeä-JaaSamoin 4.0 Kansainvälinen -lisenssillä.