Webropol -palvelut
Sisältö
Webropol on työkalu verkkopohjaisten kyselyiden luomiseen ja niiden tulosten raportointiin. Sovelluksessa voi luoda ja muokata monipuolisia kyselyitä, kerätä niihin vastauksia ja muodostaa kertyneestä datasta havainnollisia raportteja tulosten esittelyyn ja käsittelyyn. Sovellus tarjoaa runsaasti valmiita pohjia ja automatisoituja rakenteita eri kysymystyyppien käyttöön ja vastausten raportointiin sekä oman kyselyn ulkoasun personointiin.
Käytä Webropol kysely -työkalua tai Events -tapahtumahallinnan työkalua esimerkiksi seuraavissa tilanteissa:
Opettajana:
- kun haluat kerätä palautetta, tutkimustietoa tms.
- haluat organisoida tapaamisia/ajanvarauksia laajalle ryhmälle
- haluat vinkata välineitä opinnäytteen tekijöille
Opiskelijana:
- kun haluat kerätä palautetta, tutkimustietoa tms. (esim. asiakasprojekteissa tai opinnäytetyössäsi)
Tutkijana, asiantuntijana ja hanketoimijana voit hyödyntää Webropolia esim.:
- kyselytutkimuksen tiedonkeruuseen
- palaute- ja mielipidetiedon keruuseen
- tilaisuuksien ja tapahtumien ilmoittautumisten hallintaan
Webropol sisältää myös Webropol Events-työkalun tapahtumien tai tilaisuuksien hallintaan (kutsut/tiedotus, ilmoittautumisten hallinta ja tapahtumapalautteen keruu).
Miten pääsen käyttämään?
Webropol-palvelu on kaikkien HAMKilaisten ja HAMIlaisten käytössä. Palveluun kirjaudutaan omilla käyttäjätunnuksilla osoitteessa webropol.hamk.fi. Sovelluksessa on omat käyttöympäristöt opiskelijoille ja henkilökunnalle. Näistä tulee valita kirjautumisen yhteydessä se, johon käyttäjä kuuluu.
Mistä saan käyttäjätukea?
Sovelluksen omilla sivuilla on saatavilla ohjeet kyselyiden rakentamiseen. Kyselyihin liittyvää käytönopastusta saa lähettämällä tukipyynnön suoraan Webropolin omaan käyttäjätukeen. Ohjeet ja automattinen yhteydenottolomake löytyvät kyselynäkymän oikeasta reunasta, kun käyttäjä on kirjautuneena Webropoliin ja kyselylomake on auki.
Kyselyihin vastaajien tietosuojaan, erityisesti kyselyllä mahdollisesti kerättäviin henkilötietoihin, sovelletaan tietosuojaa koskevaa lainsäädäntöä. Webropol-kyselyjen tietosuojan suunnitteluun ja toteuttamiseen löytyy ohjeistus Webropol ja tietosuoja -sivulta.
Muut Webropoliin liittyvät ongelmatilanteet ilmoitetaan ServiceDeskiin tikettinä. Tiketin kategoriaksi voi valita “TKI-tuki”. Tiketti ohjataan kysymyksen sisällön mukaisesti sopivalle asiantuntijalle.