• Hyppää ensisijaiseen valikkoon
  • Hyppää pääsisältöön
  • Hyppää alatunnisteeseen
HAMK - Häme University of Applied Sciences

Digipedaohjeet

  • English
MENUMENU
  • Etusivu
  • Suunnittelu
  • Opetus ja ohjaus
  • Materiaalin tuotanto
  • Materiaalin jakaminen

Aineistoja hybridityöskentelyn tueksi


Kuuntele

Aineistoja hybridityöskentelyn tueksi

bannerikuva suunnittelu

Sisältö


    Kuuntele

    Hanke on päättynyt 2023. Materiaali on tarkastettu viimeksi 6/2025.

    Hybridiopetuksen ja työskentelyn taidot ja tavat -hankkeen aikana on syntynyt erilaisia korttipakkoja valmennukseen ja opettajien tueksi joustavien hybriditoteutusten toteuttamiseksi.

    Menetelmäkortit

    Korttipakka sisältää kuvauksia erilaisista menetelmistä, jotka olemme kokeneet toimiviksi hybriditilanteissa. Kortit on jaettu viiteen teemaan: vuorovaikutuksen monipuolistaminen, oppimisen rikastaminen, läsnäolokokemuksen lisääminen, kierrätys ja UDL-viitekehyksen soveltaminen. Kortteja lisätään vielä hankkeen loppuvaiheessa.

    Menetelmäkortit (avautuu uuteen ikkunaan)

    Hybriditilan QA-kortit

    Hybriditilan QA-kortit syntyivät käytännön kokemuksen perusteella vastauksena tilan käyttäjien kysymyksiin. Kortit sisältävät tekniikka- ja työskentelyvinkkejä sekä nippelitietoja edistyneille.

    Hybriditilan QA-kortit (avutuu uuteen ikkunaan)

    Keskustelukortit

    Käytä kortteja tunnistamaan hybridiopetuksen haasteita, jakamaan kokemuksia ja kehittämään toteutuksia. Työskentelyn kuvauksen löydät menetelmäkorteista.

    Keskustelukortit (avautuu uuteen ikkunaan)

    Tiimisopimus ja Stinky Fish

    Käytä tiimisopimusta opiskelijoiden yhteisöllisen työskentelyn jäntevöittämiseen. Jokainen allekirjoittaa tiimisopimuksen. Tiimisopimuksen toimivuutta ja pelisääntöjen päivitystarvetta opiskelijat voivat arvioida työskentelyn puolivälissä Stinky Fish -menetelmällä.

    Tiimisopimuksen laatiminen

    Infograafi Tiimisopimuksen laatimisesta. Merja Saarela & Lea Mustonen 2023.

    Stinky Fish -väliarviointi

    Opiskelijat arvioivat työskentelyn puolivälissä tiimin toimivuutta käyttäen Stinky Fish -menetelmää ja tekevät sen pohjalta korjaavat toimenpiteet. Valmiin pohjan löydät Miro-työkalun Miroversestä, jota opiskelijat ovat käyttäneet alla olevassa esimerkissä.

    Stinky Fish -arviointimenetelmän esimerkki. 12 erilaista kalankuvapohjaa, joissa kalan ilmeenmukainen kuvaileva teksti.

    Tiimisopimuksen itsearviointi ja vertaisarviointi

    Infograafi Tiimisopimuksen itsearvioinnista ja vertaisarvioinnista. Merja Saarela & Lea Mustonen 2023.

    Päivitetty 4 viikkoa sitten
    Kategoriat: Opetuksen suunnittelu, Verkko-opetus
    Avainsanat: hot, hott, hybridi, hybridiopetus, hybriditapaaminen, hybriditilanne, saavutettavuus, verkkotapaamiset
    Oliko artikkeli hyödyllinen?

    Katso myös

    • Kamera ja näköyhteys hybriditilanteessa
    • Hybriditapaamisen suunnittelu
    • Blogikirjoituksia hybridiopetuksen- ja työskentelyn aihepiiristä
    • Opiskelijoiden moninaisuus ja UDHL pedagogisen kehittämisen lähteenä
    • MOOC-tarjonnan käyttötarkoitukset ja kriteerit

    Footer

    Hämeen ammattikorkeakoulu HAMK
    PL 230 13101 Hämeenlinna
    03 6461
    HAMK@HAMK.FI

    Tietosuoja
    Evästeet
    Alasottoilmoitus
    Saavutettavuusseloste
    Sivustokartta

    cc-lisenssi

    Tämä teos on lisensoitu Creative Commons Nimeä-JaaSamoin 4.0 Kansainvälinen -lisenssillä.

    Sivustollamme hyödynnetään evästeitä, jotta voimme seurata sivuston käyttöä ja kehittää palveluamme. Jatkamalla sivuston käyttöä ilman asetusten muuttamista hyväksyt evästeiden käytön.HyväksyKieltäydyLISÄTIETOJA