• Hyppää ensisijaiseen valikkoon
  • Hyppää pääsisältöön
  • Hyppää alatunnisteeseen
HAMK - Häme University of Applied Sciences

Digipedaohjeet

  • English
MENUMENU
  • Etusivu
  • Suunnittelu
  • Opetus ja ohjaus
  • Materiaalin tuotanto
  • Materiaalin jakaminen

Hybriditapaamisen suunnittelu


Kuuntele

Hybriditapaamisen suunnittelu

bannerikuva suunnittelu

Sisältö


    Kuuntele

    Vuorovaikutteisen ja yhdenvertaisen hybriditilanteen onnistumisen varmistamiseksi suunnittele eri ryhmien toiminta etukäteen. Voit käyttää apuna helposti silmäiltävää taulukkoa, joka etenee aiheittain ja eri osallistumistapojen toiminta on näkyvissä. Voit myös halutessasi lisätä yhden sarakkeen, johon kokoat tarvittavat työkalut.

    Aihe Vastuuhenkilö/opettaja Läsnä Etänä samanaikaisesti Etänä eriaikaisesti
    Ennen tilaisuutta Varaa kamera, hybridisalkku ja gimbaali.
    Tiedota ja lähetä kysely osallistujista (läsnä, etänä).
    Tsekataan yhdessä toiminta, tilat & roolit.
    Tilat kuntoon klo 11.30. Kamera ja mikit, yhteyksien testaus.
    Ilmoittautuminen ja valmistautuminen tapaamiseen. Ilmoittautuminen ja valmistautuminen tapaamiseen Ilmoittautuminen ja valmistautuminen tapaamiseen
    12.00–12.15
    Check-in
    Tilan toiminnat & järjestelyt, Zoom avaus, kamera ja mikit. Tervehtiminen tilassa, etänä olevia, kamerat. Yhteyden testaus, nimet profiilissa & kamerat.
    Tervehtiminen, Zoom
    Tilaisuuden ohjelma, linkitykset aineostoihin ja työskentelyyn, Teams.
    12.15–12.30 
    Virittäytyminen 
    Virittäytyminen – ankkurointi hetkeen, Mindfulness-harjoitus mieli.fi sivustolta., Mindfulness-harjoitus yhteisessä tilassa.
    Kommentointi puhe.
    Mindfulness-harjoitus
    samanaikaisesti etänä, Zoom.
    Kommentointi puhe tai chat.
    Mindfulness-harjoitus itsenäisesti.
     
    Kommentointi Teams viesti.
    12.30–13.00 
    Mentoritoiminta
    Digipedamentorin työnkuva ja rooli.
     
    Rakentavan keskustelun pelisäännöt & Erätaukomenetelmä. 
     
    Kirjataan yhteiskeskustelu Miroon.
    Osallistuja näkevät tilan näytöltä.

    Kommentit puheenvuoroina.
    Pariporinat tilassa.
    Yhteiskeskustelu läsnä ja etänä, puheenvuorot.

    Osallistuja näkevät Zoomin jaetulta näytöltä.
    Kommentit chat/puheenvuoro.
    Pariporinat verkossa. 
    Yhteiskeskustelu, puheenvuorot, Zoom.
    Oma pohdinta & 
    katsoo tallenteen yhteiskeskustelusta.

    Tutustuu keskustelun koontiin Mirossa ja lisää omat kommentit.

    13.00-13.45 
    Kampuskierros
    Kampuksen henkilökunta/digepeda-mentori esittelee (Zoom, puhelin ja gimbaali).
     
    Varmistetaan, että etänä olevat näkevät, kuulevat ja seurataan viestejä. 
    Kulkeminen kierroksella 
    mukana.
     
    Kommentointi puheenvuorona.
    Osallistujat osallistuvat Zoomin välityksellä.

    Kommentointi puheenvuorona.

    Kampukseen tutustuminen tallenteen avulla.
     
    Kommentointi, Teams viesti.
    14.00–15.00 
    Mentoritoiminta
    Digpedamentorin mentorointiprosessi & uuden työntekijän perehdytys..  Pariporinat, omien oivallusten kirjoittaminen Yhteiskeskustelu, kirjuri kirjaa muistiin Miroon.  Pariporinat verkossa, omien oivallusten kirjoittaminen
    Osallistuminen yhteiskeskusteluun, Zoom.
    Oma pohdinta & 
    Tallenne yhteiskeskustelusta.

    Reflektio oma & yhteinen. 

    14.50–15.00
    Check-out
    Päivä päätös ja sopiminen jatkotyöskentelystä. Tervehdykset ja kommentit puhe tai chat. Tervehdykset ja kommentit puhe tai chat. Tervehdykset ja kommentit Teams
    Esimerkki hybriditapaamisen suunnittelusta

    Hybridiopetuksen ja -työskentelyn taidot ja tavat –hankketta koordinoi Suomen eOppimiskeskus. Hanketta rahoittaa Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus. Osatoteuttajina toimivat Hämeen ammattikorkeakoulu ja Koulutuskuntayhtymä Tavastia.

    hott-hankkeen toimijoiden logot.

    Päivitetty 2 vuotta sitten
    Kategoriat: Opetuksen suunnittelu
    Avainsanat: hott, hybridi, hybriditapaaminen, Opettaja, verkko-opetus, verkkotapaamiset
    Oliko artikkeli hyödyllinen?

    Katso myös

    • HAMKin avoimen oppimisen ja oppimateriaalin periaatteet 
    • Arenen suositukset tekoälyn hyödyntämisestä ammattikorkeakouluille
    • 24/7-toteutukset
    • Digipedavinkkejä verkko-opetuksen arkeen
    • MOOCien suunnittelu ja rakentaminen HAMKissa 

    Footer

    Hämeen ammattikorkeakoulu HAMK
    PL 230 13101 Hämeenlinna
    03 6461
    HAMK@HAMK.FI

    Tietosuoja
    Evästeet
    Alasottoilmoitus
    Saavutettavuusseloste
    Sivustokartta

    cc-lisenssi

    Tämä teos on lisensoitu Creative Commons Nimeä-JaaSamoin 4.0 Kansainvälinen -lisenssillä.

    Sivustollamme hyödynnetään evästeitä, jotta voimme seurata sivuston käyttöä ja kehittää palveluamme. Jatkamalla sivuston käyttöä ilman asetusten muuttamista hyväksyt evästeiden käytön.HyväksyKieltäydyLISÄTIETOJA