• Hyppää ensisijaiseen valikkoon
  • Hyppää pääsisältöön
  • Hyppää alatunnisteeseen
HAMK - Häme University of Applied Sciences

Digipedaohjeet

  • English
MENUMENU
  • Etusivu
  • Suunnittelu
  • Opetus ja ohjaus
  • Materiaalin tuotanto
  • Materiaalin jakaminen

Blogikirjoituksia hybridiopetuksen- ja työskentelyn aihepiiristä


Kuuntele

Blogikirjoituksia hybridiopetuksen- ja työskentelyn aihepiiristä

bannerikuva suunnittelu

Sisältö


    Kuuntele

    Hybridiopetuksen ja -työskentelyn taidot ja tavat -hankkeen (HOT) tarkoituksena on vahvistaa saavutettavasti ja hybridisti toteutuvassa opiskelussa, opettamisessa ja ohjauksessa tarvittavia digipedagogisia taitoja.

    Hybridiopetuksella tarkoitetaan tässä hankkeessa lähi- ja etäopetuksen erilaista joustavaa yhdistelyä. Onnistuakseen hybridiopetus edellyttää digitaalisten etätyöskentely-ympäristöjen ja niiden teknisten työkalujen käytön osaamista sekä oikeanlaista pedagogista soveltamista.

    Hankkeessa tuotettuja artikkeleita, materiaaleja ja blogipostauksia

    Valokuva hybriditilanteesta. Henkilöitä kampuskierroksella, kierrosta kuvataan puhelimella ja gimbaalilla.
    • Kullaslahti, J., Saarela, M. & Tuukkanen, T. (2021) Kohti joustavia hybridityöskentelyn malleja (Infograafi).
    • Kullaslahti, J., Niemelä, E. & Tuukkanen, T. (2022). Lukuvinkkejä hybridiopetuksen muotoiluun ja toteutukseen. Digi-HAMK blogi 3.10.2022.
    • Kullaslahti, J., Saarela, M. & Tuukkanen, T. (2022). Hybridisti ja joustavasti – uusia toteutusmalleja korkeakoulutukseen. HAMK Beat, 14.3.2022.
    • Niemelä, E. (2022). Tiloja monipuolisen hybridiopetuksen tueksi. Digi-HAMK blogi, 17.8.2022.
    • Niemelä, E. (2022) Suunnittelun lähtökohdaksi yhdenvertainen verkko-oppimiskokemus. Digi-HAMK blogi 24.8.2022.
    • Saarela, M. & Tuukkanen, T. (2022). Systemaattista saavutettavuuden kehittämistä HAMKssa. Etäopetuksen päivä 4.11.2022.
    • Saarela, M. & Kullaslahti, J. (2022). HyFlex-toteutusten muotoilun haasteet ja mahdollisuudet. SeOppi-lehti (1), Suomen eOppimiskeskus ry, 16-17.
    • Kullaslahti, J. & Niemelä, E. (2022). Näkökulmia hybridiopetukseen -esitys.
    • Saarela, M. (2022). Saavutettava materiaali -esitys.
    • Saarela, M. (2022). Opiskelijoiden moninaisuus ja UDHL pedagogisen kehittämisen lähteenä (Infograafi)
    • Saarela, M. (2022). Opiskelijoiden moninaisuus ja UDHL pedagogisen kehittämisen lähteenä (tekstiversio).
    • Kosova-Alija, M. (2023). Hyvin suunniteltu hybridiopetus oikeanlaisine tiloineen palvelee opiskelijoita. HAMK Unlimited Professional, 26.1.2023.
    • Saarela, M. (2023). Osallisuuden kokemus ja vuorovaikutus hybriditiimissä – tuloksia etätiimien työskentelykulttuurin muotoilusta. Teknologiailtapäivä 25.1.2023.
    • Kullaslahti, J. (2023). Pedagogisia näkökulmia hybridiopetukseen​. Teknologiailtapäivä 25.1.2023.
    • Niemelä, E. (2023). Gimbaali testissä kampuskierroksella. Digi-HAMK blogi, 3.2.2023.
    • Kullaslahti, J., Niemelä, E. & Tuukkanen, T. (2023. Kamera ja näköyhteys hybriditilanteessa. Digipedaohjeet.
    • Kullaslahti, J., Niemelä, E. & Tuukkanen, T. (2023). Läsnäolo ja vuorovaikutus asiantuntijaverkoston hybridityöskentelyssä. Unlimited Professional, 26.5.2023.
    • Hankkeessa tuotetut HAMKin Digipedaohjeet

    Hybridiopetuksen ja -työskentelyn taidot ja tavat –hankketta koordinoi Suomen eOppimiskeskus. Hanketta rahoittaa Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus. Osatoteuttajina toimivat Hämeen ammattikorkeakoulu ja Koulutuskuntayhtymä Tavastia.

    Logojono

    Päivitetty 2 vuotta sitten
    Kategoriat: Opetuksen suunnittelu
    Avainsanat: hott, hybridi, hybridiopetus, hybriditila, Opettaja, opetus, Saavutettavan opetuksen suunnittelu (UDL), UDHL, udl, verkko-opetus, Verkko-opiskelu, verkkotapaamiset, Verkkotapahtuma
    Oliko artikkeli hyödyllinen?

    Katso myös

    • HAMKin avoimen oppimisen ja oppimateriaalin periaatteet 
    • Arenen suositukset tekoälyn hyödyntämisestä ammattikorkeakouluille
    • 24/7-toteutukset
    • Digipedavinkkejä verkko-opetuksen arkeen
    • MOOCien suunnittelu ja rakentaminen HAMKissa 

    Footer

    Hämeen ammattikorkeakoulu HAMK
    PL 230 13101 Hämeenlinna
    03 6461
    HAMK@HAMK.FI

    Tietosuoja
    Evästeet
    Alasottoilmoitus
    Saavutettavuusseloste
    Sivustokartta

    cc-lisenssi

    Tämä teos on lisensoitu Creative Commons Nimeä-JaaSamoin 4.0 Kansainvälinen -lisenssillä.

    Sivustollamme hyödynnetään evästeitä, jotta voimme seurata sivuston käyttöä ja kehittää palveluamme. Jatkamalla sivuston käyttöä ilman asetusten muuttamista hyväksyt evästeiden käytön.HyväksyKieltäydyLISÄTIETOJA