Blogikirjoituksia hybridiopetuksen- ja työskentelyn aihepiiristä
Sisältö
Hybridiopetuksen ja -työskentelyn taidot ja tavat -hankkeen (HOT) tarkoituksena on vahvistaa saavutettavasti ja hybridisti toteutuvassa opiskelussa, opettamisessa ja ohjauksessa tarvittavia digipedagogisia taitoja.
Hybridiopetuksella tarkoitetaan tässä hankkeessa lähi- ja etäopetuksen erilaista joustavaa yhdistelyä. Onnistuakseen hybridiopetus edellyttää digitaalisten etätyöskentely-ympäristöjen ja niiden teknisten työkalujen käytön osaamista sekä oikeanlaista pedagogista soveltamista.
Hankkeessa tuotettuja artikkeleita, materiaaleja ja blogipostauksia
- Kullaslahti, J., Saarela, M. & Tuukkanen, T. (2021) Kohti joustavia hybridityöskentelyn malleja (Infograafi).
- Kullaslahti, J., Niemelä, E. & Tuukkanen, T. (2022). Lukuvinkkejä hybridiopetuksen muotoiluun ja toteutukseen. Digi-HAMK blogi 3.10.2022.
- Kullaslahti, J., Saarela, M. & Tuukkanen, T. (2022). Hybridisti ja joustavasti – uusia toteutusmalleja korkeakoulutukseen. HAMK Beat, 14.3.2022.
- Niemelä, E. (2022). Tiloja monipuolisen hybridiopetuksen tueksi. Digi-HAMK blogi, 17.8.2022.
- Niemelä, E. (2022) Suunnittelun lähtökohdaksi yhdenvertainen verkko-oppimiskokemus. Digi-HAMK blogi 24.8.2022.
- Saarela, M. & Tuukkanen, T. (2022). Systemaattista saavutettavuuden kehittämistä HAMKssa. Etäopetuksen päivä 4.11.2022.
- Saarela, M. & Kullaslahti, J. (2022). HyFlex-toteutusten muotoilun haasteet ja mahdollisuudet. SeOppi-lehti (1), Suomen eOppimiskeskus ry, 16-17.
- Kullaslahti, J. & Niemelä, E. (2022). Näkökulmia hybridiopetukseen -esitys.
- Saarela, M. (2022). Saavutettava materiaali -esitys.
- Saarela, M. (2022). Opiskelijoiden moninaisuus ja UDHL pedagogisen kehittämisen lähteenä (Infograafi)
- Saarela, M. (2022). Opiskelijoiden moninaisuus ja UDHL pedagogisen kehittämisen lähteenä (tekstiversio).
- Kosova-Alija, M. (2023). Hyvin suunniteltu hybridiopetus oikeanlaisine tiloineen palvelee opiskelijoita. HAMK Unlimited Professional, 26.1.2023.
- Saarela, M. (2023). Osallisuuden kokemus ja vuorovaikutus hybriditiimissä – tuloksia etätiimien työskentelykulttuurin muotoilusta. Teknologiailtapäivä 25.1.2023.
- Kullaslahti, J. (2023). Pedagogisia näkökulmia hybridiopetukseen. Teknologiailtapäivä 25.1.2023.
- Niemelä, E. (2023). Gimbaali testissä kampuskierroksella. Digi-HAMK blogi, 3.2.2023.
- Kullaslahti, J., Niemelä, E. & Tuukkanen, T. (2023. Kamera ja näköyhteys hybriditilanteessa. Digipedaohjeet.
- Kullaslahti, J., Niemelä, E. & Tuukkanen, T. (2023). Läsnäolo ja vuorovaikutus asiantuntijaverkoston hybridityöskentelyssä. Unlimited Professional, 26.5.2023.
- Hankkeessa tuotetut HAMKin Digipedaohjeet
Hybridiopetuksen ja -työskentelyn taidot ja tavat –hankketta koordinoi Suomen eOppimiskeskus. Hanketta rahoittaa Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus. Osatoteuttajina toimivat Hämeen ammattikorkeakoulu ja Koulutuskuntayhtymä Tavastia.