Blogikirjoituksia digipedagogiikan aihepiiristä
Sisältö
Digi-HAMK -blogissa kirjoittavat Hämeen ammattikorkeakoulun digitaalisuuden asiantuntijat, joiden työsarka on tietotekniikkaa, viestintää, koulutuksen kehittämistä, opetusta, tutkimusta tai niitä tukevia palveluita. Postaukset ovat muun muassa havaintoja ja kokemuksia arjen työstä, pohdintaa pinnalla olevista aiheista sekä vinkkejä digipedagogiikan kehittämiseen.
Plussan puolella -postaussarja
Yksi HAMKin strategisista tavoitteista on hyödyntää tehokkaasti digitaalisuuden tuomat mahdollisuudet koulutuksen ja tutkimuksen laadun parantamiseksi. Työtä tavoitteen eteen on myös tärkeää tuoda näkyväksi. Vuoden 2022 aikana LeaD+ -asiantuntijaverkostossa käynnistettiinkin yhteinen blogisarja Plussan puolella, jossa jaetaan kokemuksia verkko-oppimiseen liittyvistä asioista ja tuodaan esille kehittämisestä syntynyttä osaamista. Plussan puolella –sarja tarjoaa esimerkkejä digipedamentorien keskuudessa hyödyllisiksi havaituista toimintamalleista sekä verkko-oppimiseen liittyvistä ajankohtaisista teemoista.
Poimintoja blogista
2024
- Kehitysaskelia HAMKissa Digivisio 2030 -hankkeen siivittämänä vuonna 2023
- Joustavat toteutustavat ja opiskelumalli keskiössä
- Tutustu digikehittäjiin – sarja alkaa!
- Katsaus LeaD-tiimin vuoteen 2023
- Tutustu digikehittäjiin: Mikko Kekki
- Tutustu digikehittäjiin: Sosiaali- ja terveysalan digipedamentorit
- Tuutustu digikehittäjiin: Marja Allén
- Työtilojen laatuauditoinnista kehittämistoimiin
- Opettajat tekoälyn pyörteissä
- Podcastin tekemisestä tuli totta: Tervetuloa Papatuksen pariin!
- Opin.fi digipedamentorin työssä – jotain vanhaa, jotain uutta
- Tekoälyavusteisen aivoriihen tuloksena lukuvuoden kehitysteemat
- Tutustu digikehittäjiin: Eeva Niemelä
- Ammattimaiset tuotannot-palvelumalli opettajien tukena
- Tekoälyohjelmalla uusia mahdollisuuksia ja sujuvampaa arkea korkeakoulutukseen
- Yhteisölliset muistiinpanot seminaarista Loopin avulla
2023
- Gimbaali testissä kampuskierroksella
- Tekoäly puhututti helmikuun tapaamisessa
- Kampuskierrosta ja saavutettavuustoimia maaliskuun tapaamisessa
- Digiarkea ja kehittämistä
- Bookings with me apuna valmennusvarttien varaamisessa
- ChatGPT:n monet kasvot (HAMK Unlimited)
- Digivisio ja oppimisen tulevaisuus digipedamentorien huhtikuun teemana
- Kampus tutuksi pelaamalla (HAMK Beat)
- Tekoäly ja hyvien käytänteiden jakaminen nousivat digipedamentorien vuoden kohokohdiksi
- Digipedamentorit tähtäävät oppimiskokemuksen parantamiseen
- Äänikerronta digipedamentoreiden tapaamisen aiheena
- Mentorit syventämässä osaamistaan laadukkaasta videotuotannosta
- Työtilojen laatuauditointi etenee suunnitelmista kohti toteutusta
- Windows-käyttäjä kokeilee Mac-kannettavaa työviikon ajan
- Digitukesi HAMKissa
2022
- Digipedamentorit opetuksen digitalisaation ja kehittämisen tukena
- Arviointi helpommaksi Moodlessa
- Tiloja monipuolisen hybridiopetuksen tueksi
- Suunnittelun lähtökohdaksi yhdenvertainen verkko-oppimiskokemus
- Tarpeelliset taidot haltuun Digipakin avulla
- Non-stop-toteutukset lisäävät joustavuutta opintoihin
- Yhdessä kohti saavutettavaa ja tasavertaista opetusta
- Toimiva rytmitys on avain laadukkaaseen non-stop –toteutukseen
- Lukuvinkkejä hybridiopetuksen muotoiluun ja toteutukseen
- Tekoäly – mitä sinun pitäisi tietää
- Infograafeilla selkeyttä ja visuaalisuutta materiaaleihin
Seuraa uusimpia kirjoituksia Digi-HAMK -blogissa