Aineistoja hybridityöskentelyn tueksi
Sisältö
Hybridiopetuksen ja työskentelyn taidot ja tavat -hankkeen aikana on syntynyt erilaisia korttipakkoja valmennukseen ja opettajien tueksi joustavien hybriditoteutusten toteuttamiseksi.
Menetelmäkortit
Korttipakka sisältää kuvauksia erilaisista menetelmistä, jotka olemme kokeneet toimiviksi hybriditilanteissa. Kortit on jaettu viiteen teemaan: vuorovaikutuksen monipuolistaminen, oppimisen rikastaminen, läsnäolokokemuksen lisääminen, kierrätys ja UDL-viitekehyksen soveltaminen. Kortteja lisätään vielä hankkeen loppuvaiheessa.
Menetelmäkortit (avautuu uuteen ikkunaan)
Hybriditilan QA-kortit
Hybriditilan QA-kortit syntyivät käytännön kokemuksen perusteella vastauksena tilan käyttäjien kysymyksiin. Kortit sisältävät tekniikka- ja työskentelyvinkkejä sekä nippelitietoja edistyneille.
Hybriditilan QA-kortit (avutuu uuteen ikkunaan)
Keskustelukortit
Käytä kortteja tunnistamaan hybridiopetuksen haasteita, jakamaan kokemuksia ja kehittämään toteutuksia. Työskentelyn kuvauksen löydät menetelmäkorteista.
Keskustelukortit (avautuu uuteen ikkunaan)
Tiimisopimus ja Stinky Fish
Käytä tiimisopimusta opiskelijoiden yhteisöllisen työskentelyn jäntevöittämiseen. Jokainen allekirjoittaa tiimisopimuksen. Tiimisopimuksen toimivuutta ja pelisääntöjen päivitystarvetta opiskelijat voivat arvioida työskentelyn puolivälissä Stinky Fish -menetelmällä.
Tiimisopimuksen laatiminen
Stinky Fish -väliarviointi
Opiskelijat arvioivat työskentelyn puolivälissä tiimin toimivuutta käyttäen Stinky Fish -menetelmää ja tekevät sen pohjalta korjaavat toimenpiteet. Valmiin pohjan löydät Miro-työkalun Miroversestä, jota opiskelijat ovat käyttäneet alla olevassa esimerkissä.