Digivision koulutuksia
Sisältö
Digivisio 2030 –hankkeessa vuoden 2024 aikana on tuotettu koulutuksia, jotka tarjoavat tukea oppimisen suunnitteluun, toteuttamiseen ja osaamisen arviointiin erityisesti jatkuvan oppijan näkökulmasta. Koulutusten tavoitteena on tukea laadukasta korkeakoulupedagogiikkaa, joka elää muutosten mukana ja mahdollistaa oppimisen kaikille. Koulutukset on suunnattu erityisesti korkeakoulujen opetus- ja tukihenkilöstölle.
Hyödynnä koulutuksia oman osaamisesi kehittämiseen
Koulutukset on toteutettu mikro-oppimisen periaatteita noudattaen. Löydät jokaisesta osaamistavoitteet, oppimateriaalin videona tai podcastina ja niihin liittyviä pohdintatehtäviä. Voit poimia kätevästi näistä pienistä osaamiskokonaisuuksista sinulle merkityksellistä ja ajankohtaista sisältöä työsi tueksi.
Miksi, mitä, miten – Oppimisanalytiikka opettajan ja oppijan apuna
Koulutuksessa keskustellaan oppimisanalytiikan ja tekoälyn merkityksestä ja hyödyntämisestä oppimisessa ja opettajan työn tukena. Podcasteissa kerrotaan oppimisanalytiikan ja tekoälyavusteisuuden mahdollisuuksista, joita voi hyödyntää oppimisprosessien suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa
Modulaarisuus oppimisessa ja opetuksessa
Koulutuksessa käsitellään modulaarisuutta ja sen suunnittelua erityisesti jatkuvan oppijan näkökulmasta. Jaksoissa pohditaan modulaarisuutta ja esitellään konkreettinen esimerkki sen hyödyntämisestä oppimisprosessin suunnittelussa ja toteuttamisessa.
Uudenlaiset koulutusten toteutusmallit – Mikro-oppiminen ja pelillistäminen
Koulutuksessa tutustutaan mikro-oppimisen ja pelillistämisen käsitteisiin sekä näiden hyötyihin ja konkreettisiin esimerkkeihin.
Saavutettavuuden, inkluusion ja yhdenvertaisuuden tukeminen
Koulutus ”Saavutettavuuden, inkluusion ja yhdenvertaisuuden tukeminen jatkuvan ja joustavan oppimisen tarjottimen koulutustarjonnassa” keskittyy kyseisten ilmiöiden tarkasteluun ja merkityksiin sekä niiden edistämiseen arjessa.
Video oppimisessa ja opetuksessa
Koulutuksen tavoitteena on tukea opetushenkilöstöä videon integroimisessa opetukseen tukemaan jatkuvaa oppimista sekä toimintaa oppijoiden kanssa.