• Hyppää ensisijaiseen valikkoon
  • Hyppää pääsisältöön
  • Hyppää alatunnisteeseen
Digipedaohjeet

Digipedaohjeet

  • English
MENUMENU
  • Suunnittelu
        • Opetuksen suunnittelu
          • Digipedavinkkejä verkko-opetuksen arkeen
          • Avoin oppimateriaali
          • Moduulitoteutuksen suunnittelun vaiheet
          • Opetuksen suunnittelu ja valmistelu Pepissä ja Moodlessa
          • Nonstop-toteutus – rajoittamatonta opiskelua ja opetusta?
          • Näytä kaikki
        • Moduulin suunnittelu ja toteutus
          • Toteutuksen rakentaminen työtilaan
          • Käsikirjoitus – Storyboard
          • Laadukas moduulitoteutus
          • Digipedavinkkejä verkko-opetuksen arkeen
          • Osaamismerkit HAMKissa
          • Näytä kaikki
        • Moodle-työtilan suunnittelu ja rakentaminen
          • Moodle-työtilan perustaminen
          • Moodle-työtilan perusasetukset
          • Moodle-työtilan rakentaminen: tehtävien ja sisällön lisääminen
          • Sisältöjen kopiointi Moodle-työtilasta toiseen
          • Käyttäjien lisääminen Moodle-työtiloihin
          • Näytä kaikki
        • Verkkotapaamisten suunnittelu
          • Kirjautuminen Zoom-palveluun
          • Zoom istunnon perustaminen ja jakaminen
          • Zoom pienryhmätyöskentely
          • Näin järjestät verkkokokouksen tai puhelun Teamsissä
          • Teamsin keskustelut, puhelut ja kokoukset
          • Näytä kaikki
        • Työkaluja suunnitteluun
          • Planner tehtävien hallinnointiin
          • Microsoft Whiteboard – Digitaalinen valkotaulu
          • Näytä kaikki
        • Saavutettavuuden huomiointi
          • UDL-periaatteita erilaisten opiskelijoiden huomioimiseksi HAMKin toimintaohjeiston sisällä
          • Laki digitaalisten palveluiden tarjoamisesta edistää videoiden ja äänitiedostojen saavutettavuutta
          • eMateriaalien saavutettavuus -webinaari
  • Opetus ja ohjaus
        • Verkko-opetus ja opiskelu
          • Digipedavinkkejä verkko-opetuksen arkeen
          • Opetus ja opiskelu verkossa
          • Kirjautuminen HAMKin palveluihin
          • Laatukriteeristö
          • Nonstop-toteutus – rajoittamatonta opiskelua ja opetusta?
          • Näytä kaikki
        • Verkkotentit
          • Moodlen tentti
          • Kypsyysnäyte Moodlessa
          • EXAM-tenttiakvaarion tilaohje
          • Näytä kaikki
        • Verkkotapaamiset
          • Kaikki, mitä tarvitsee tietää hyvästä kokouksesta
          • Muistilista omaa näyttöä jakavalle tai tallentavalle
          • Näin järjestät verkkokokouksen tai puhelun Teamsissä
          • Liittyminen Zoom-istuntoon
          • Zoom ääni- ja videoasetukset
          • Näytä kaikki
        • Oppimisanalytiikka
          • Oppimisanalytiikka auttaa opiskelijan ohjauksessa
          • Edistymisen seuranta Moodlessa (Completion Progress -lohko)
          • Moodle-valmennukset
          • Näytä kaikki
        • Oppimisalustat
          • Moodlen ryhmät ja ryhmittelyt
          • Sisältöjen kopiointi Moodle-työtilasta toiseen
          • Moodlen arviointi ja arviointikirja
          • Zoom istunnon käynnistäminen ja toiminta istunnon hostina
          • Näytä kaikki
        • Ryhmätyöskentely
          • Moodlen ryhmätyöt
          • Zoom pienryhmätyöskentely
          • Microsoft Whiteboard – Digitaalinen valkotaulu
          • Planner tehtävien hallinnointiin
          • Microsoft Teams: käytön aloittaminen
          • Näytä kaikki
        • Saavutettava opetus
          • Avustava teknologia – saavutettavuus
          • ReadSpeaker-työkalu tarjoaa lukemisen apuvälineitä
          • Näin teet dokumentista saavutettavan
          • Videoiden tekstittäminen edistää saavutettavuutta
          • Tyyleillä saavutettavampaa Moodle-sisältöä
          • Näytä kaikki
        • Viestiminen
          • Yammer HAMKin sisäisen viestinnän välineenä
          • Työyhteisöviestintä
          • Moodlen keskustelualueet
          • Blogipostauksen hakukoneoptimointi (SEO)
          • Teamsin keskustelut, puhelut ja kokoukset
          • Näytä kaikki
        • Tietosuoja
          • Tiedon luokittelu
          • Henkilötietojen käsittelyn lyhyt muistilista
          • Mitä ovat henkilötiedot ja erityiset (arkaluonteiset) henkilötiedot?
          • Kuvausluvat opetuksessa
          • Zoomin tietosuoja
          • Näytä kaikki
  • Materiaalin tuotanto
        • Videotuotanto
          • Videotuotanto
          • Videon käsikirjoittaminen
          • Videon editointi
          • Videostreamaus (Video live streaming)
          • Miten toimia videota kuvatessa? 
          • Kaltura-videon lataus palveluun
          • Näytä kaikki
        • Saavutettava materiaalituotanto
          • Sujuvasti saavutettavaksi -viikkovinkit
          • Saavutettava Excel
          • Näin teet dokumentista saavutettavan
          • Videoiden tekstittäminen edistää saavutettavuutta
          • Vinkit laadukkaan tekstityksen tuottamiseen
          • Näytä kaikki
        • Kyselyt
          • Microsoft Forms kyselyiden luomiseen
          • Webropol -palvelut
          • Webropol kyselyt ja tietosuoja
          • Kyselyt näppärästi Formsilla -valmennus
          • Näytä kaikki
        • Työkaluja materiaalien tuotantoon
          • ThingLink – visuaalinen oppimiskokemus
          • Videon tekstitys Screencast-O-Maticilla
          • Moodlen H5P-sisällöt
          • Näin teet ruutukaappausvideon
          • Venngage-palvelu infograafien luomiseen
          • Näytä kaikki
        • Muita ohjeita
          • Miten ja missä hallitsen tiedostoja ja kansioita – File Explorer
          • Pikanäppäinten hyödyntäminen
          • Tiedostojen ja ohjelmien haku
          • HAMKin tietokoneiden ääniasetukset
          • Ohjeita HAMKin opinnäytetyön asiakirjamallin käyttöön
  • Materiaalin jakaminen
        • Materiaalin jakaminen
          • Avoin oppimateriaali
          • Kaltura-videon jakaminen Moodlessa
          • Etäsession tallennus Teamsissa ja videon jakaminen Streamin kautta
          • Zoom istunnon tallentaminen ja jakaminen
          • OneDrive for Business ja tiedostojen hallinnointi
          • Näytä kaikki

Laadukas moduulitoteutus -valmennus


Kuuntele

Laadukas moduulitoteutus -valmennus

Sisältö


    Kuuntele

    Laadukas moduulitoteutus on osa opetushenkilöstön valmennusta, jonka tavoitteena on tukea moduulien ja opintojaksojen suunnittelua ja rakentamista. Punaisena lankana valmennuksessa on valtakunnalliset verkkototeutuksen laatukriteerit sekä kansainvälisesti tunnetut ja tiimityöskentelyyn soveltuvat CarpeDiem ja ABC suunnittelumallit.

    Valmennusta on tarjolla yksittäisinä työpajoina, joihin voit osallistua yksin tai moduulitiimisi kanssa. Pidempi valmennus flipped learning työpajoineen on tarkoitettu verkko-opetusta ja opetustyötä aloitteleville opettajille. Lisäksi kokeneet verkko-opettajat voivat toteutustensa kehittämisessä hyödyntää itseopiskeluaineistoa joko yksin tai yhdessä tiimin kanssa. Tavoitteena on, että jokainen hamkin eModuuli on itse- ja/tai vertaisarvioitu laatukriteerien mukaisesti.

    Valmennukset

    • Ideasta käsikirjoitukseen – Moduulin oppimisprosessi ja pedagogiset ratkaisut 
    • Tehtävänantojen muotoilu ja vuorovaikutus UDL-näkökulmasta 
    • Ohjaus, palaute ja arviointi
    • Laadukas moduulitoteutus -valmennus. 

    Ohjeet

    Valmennukseen liittyviä ohjeita löytyy HAMKin ohjesivustosta: Ohjeet

    Sisältökuvaukset ja ilmoittautuminen

    Tarkemmat tiedot valmennusten sisällöistä ja toteutusten ajankohdista löytyvät HAMK100-valmennuskalenterista ja henkilöstöintrasta. 

    Osaamismerkki

    Voit suorittaa tähän liittyvän osaamismerkin (vain HAMKin henkilökunta): Digiajan pedaosaaja

    Päivitetty 7 kuukautta sitten
    Kategoriat: Laadukas moduulitoteutus, Opetuksen suunnittelu, Opetus ja ohjaus, Valmennukset
    Avainsanat: CarpeDiem, laadukas moduulitoteutus, laadukas-moduulitoteutus, laatukriteerit, Valmennus
    Oliko artikkeli hyödyllinen?

    Katso myös

    • Hybridiopetustilat Hämeenlinnan korkeakoulukeskuksella
    • HAMKin avoimen oppimisen ja oppimateriaalin periaatteet 
    • HAMKin digipedamentorit ja digitukihenkilöt
    • UDL-periaatteita erilaisten opiskelijoiden huomioimiseksi HAMKin toimintaohjeiston sisällä
    • Nonstop-toteutus – rajoittamatonta opiskelua ja opetusta?

    Footer

    Hämeen ammattikorkeakoulu HAMK
    PL 230 13101 Hämeenlinna
    03 6461
    HAMK@HAMK.FI

    Tietosuoja
    Evästeet
    Alasottoilmoitus
    Saavutettavuusseloste
    Sivustokartta

    cc-lisenssi

    Tämä teos on lisensoitu Creative Commons Nimeä-JaaSamoin 4.0 Kansainvälinen -lisenssillä.